/ Första graviditeten /

Mohahahaha

Big Black RatIdag är det den sista dagen på september. Höhöhö. Bye bye september and hello october!  Bara ynka trettiofem dagar kvar nu. Ha!

I oktober händer det massor, massor, massor. Jag kommer exempelvis att sluta jobba och påbörja min föräldrarledighet. Förhoppningsvis hinner jag  vila lite innan den stora värpningsdagen också. 

Sen fyller jag år. Urk. Jag tror bestämt att jag slutade med det förra året? Ja, så var det. Jag slutade förra året... 

Vi ska hämta hem vagnen, förbereda för att det ska flytta in en helt ny person här, boa lite till, sätta ihop spjälsängen och så händer det en massa annat kul. Känns som att oktober kommer flyga iväg. Eller så kommer det att kännas som hundra långa år bara för att det är så nära nu...
#1 / / Ingela:

Jag tror faktiskt mest på att det kommer kännas som hundra år... om inte knytet kommer några veckor innan utsatt tid vill säga. Jag har lyxen att vara ledig redan och det är guld, du har något att se fram emot med lite lugn och ro innan stora dagen D! :)

#2 / / elmida.se:

Mmmm, och vi som skulle ha en septemberbebis..... Verkar som det kommer bli en oktoberbebis ist för hn visar inte minsta tecken på att vilja komma ut den här månaden suck*



Skoj att börja "boa" lite! Kram!

#3 / / hemmabloggaren:

Mysigt och samtidigt är man ju så himla nyfiken så man har lust att ta ut den lilla krabaten och kolla vem det är där inne, eller hur? Kommer ihåg känslan fast det var några år sen nu. Kram

#4 / / Åsa:

Vad skönt att äntligen få vara lite ledig innan den stora dagen D förstår jag. Inte lätt att arbeta när man är höggravid precis.

#5 / / Lina:

Det är underbart! Det händer saker varje dag nu, stora och små framsteg :-)

#6 / / Misen:

Så spännande det är! :) Skönt att du ska vara hemma och "ruva" ett tag, tror absolut att det är nyttigt, ställa om lite inför den lill* som kommer.

#7 / / Catja:

Asså du va..hallåååå..var är, den i närmaste obligatoriska, v.35-bilden och snart v. 36-bilden va va va? Här går liksom inte att bara smyga undan med den kaggen...

#8 / / Catja:

Glömde ett tips..fast du kanske redan sett... tröjor för blivande morsor med attityd var det visst.. :) --> http://www.alltombarn.se/aktuellt/gravid%252Cmode%252Ctr%25C3%25B6jor%252Ctryck

#9 / / Linda:

åh vad skönt att vara lite ledig va? Jag har varit hemma en månad nu för att det inte gick att lösa med studier på annat sätt och hjälp vad tiden har krupit fram... men nu är det iaf snart rätt månad ;.)

#10 / / Gabriella:

Jadu, snacka om förändringar.. kan inte förstå det :)

#11 / / Emma:

Sv: Åh, vad roligt :) Jag läste lite om den igår på internet och den verkar jättebra. Kanske är något att önska sig? Förresten är kameran enkel att komma igång med? :)

#12 / / Mico og Linn:

Ja nå er det ikke lenge til snøen kommer også vis det kommer noe snø i år da. Har vært mye rognebær på trærne i år så trur det skal bli kraftig vinter i år :D Deilig å være hjemme en stund også :D da kan man gjøre masse hjemme også:P er det lenge til den lille kommer? Hva blir det? gutt eller jente?

#13 / / Linda:

Lycka till med föräldraledigheten! =)

#14 / / Annika:

Har inte sett din kommentar hos mig förrän nu... Tack för den! Det var en helt underbar dag! På alla sätt och vis. Stort lycka till med bullen!

#15 / / Soya:

Spännande, det börjar dra ihop sig :)

#16 / / Malin:

Jag ÄLSKAR din blogg. Den är helt klockren! Plus att du har en cavve så du hamnar du genast på topp ett :P

#17 / / Pethra på Inredningsbloggen:

Vilket datum fyller Du? Är Du våg som jag? Jag klämde ut min dotter dagen före min födelsedag, så vi är båda vågar!