/ Allmänt /

Si så där ja...

råttfärg

Då var den råttfärgade utväxten äntligen borta. Frisörmänniskan gick lös med saxen ordentligt och klippte bort 15 cm på topparna bak. FEMTON CENTIMETER!!! Det är ju jättemycket!

Så det känns allt lite kortare idag. Kortare men friskare och bättre. Det är ju fortfarande långt. Men kortare än igår. Mhm, femton centimeter för att vara exakt. Nä, jag ska sluta tjata nu. Ou mitt hååå...

Me

#1 / / Johanna:

Ser jättesnyggt ut på den där bilden iallafall! Lyckad hårdag. :)

#2 / / Cissi:

jisses! 15 cm hade jag nästan gråtit för om min frissör kapat av, men jag håller med föregående; det ser kalasbra ut :) (och är fortfarande långt, hur du nu lyckades med det? mirakelhår får man gärna dela med sig av ^^)

#3 / / Babbidesign - [Design & Foto]:

Befrielse, huh! Känner igen känslan då jag klippte mig för ett år sen om du minns. Hade gärna sett en före o efter bild :)

#4 / / Solveig:

Hihi, roligt inlägg! Kul att du har humorn i behåll..:P

#5 / / Miss Muffin:

shit vad du är snygg då! du blev jättefin i håret.

#6 / / TuffLoysan:

Ser tjusigt ut =) När jag klippte mig i januari så tog hon ca 10 cm av topparna. Men har ändå fortfarande långt hår heheh. Ska försöka ta mig iväg å toppa igen i vår, så det inte hinner bli så fasligt slitet.

#7 / / Linda:

haha, ja det känns alltid sådär efter frisörbesöket. som att såååå mycket försvunnit medans nästan ingen annan ser att man har gjort något med håret..

kram på er

#8 / / Mico og Linn:

Det ser kjempefint ut ;)

#9 / / Åsa:

Det ser ju jättefint ut!



Ha en bra torsdag!



Kram!

#10 / / Lena:

Ser snyggt ut! :) Härligt med lite uppfräschning..

#11 / / Anonym:

Snyggt! Hellre kortare friskt hår än långt nött, brukar jag trösta mig med när det ryker en bra bit på längden. Jag klippte mig idag - så skönt. Nu är jag redo för Stockholm! :) Din humor rocks! :) Kram!

#12 / / Annika:

Jag ska skärpa mig - jag lovar! ;) Det var jag som skrev ovan.

#13 / / Linda - ehtela.com:

åh, förstår att det kändes! men det ser verkligen jättefräscht och fint ut nu! så jag tycker du ska vara nöjd :)

#14 / / MammaRussin:

snyggt.. jag klippte också av mig håret efter stina föddes.. det är så skönt fast det är skrämmande med..;)

snygga kort som vanligt hurru..!!!



ha det gott kjammm

#15 / / Fia:

Sv: Tack så mkt:)



Kramkram

#16 / / Misen:

Jag tycker det ser supersnyggt ut! Och det växer ju alltid ut igen om du skulle sakna de där centimeterna för mycket.

#17 / / Nina [ljuvligt]:

Hahaha, du är så rolig! Cmyk-färgen hade jag nog kunnat hitta - men #RÅTTA, hahaha!

Ser urtjusigt ut btw, och vettu, det växer ju snart ut igen :-)

#18 / / Dorothéa:

Nej hemsk dag.

Men du ser ut att ha blivit snygg i håret iaf =)

Härligt.

#19 / / hemmabloggaren:

Snyyyyyggt! Gjorde detsamma idag faktiskt, fast inte 15 cm, men ändå. Kram

#20 / / Sussi:

15 cm...du måste ha haft kanon långt hår innan eftersom det fortfarande är jättelångt.



Kanske man ska ta och toppa dreadsen, hahaha!



Älskar dina bilder och ideér på kort.

Saknar PS så himla mycket och jag saknar tiden för att göra några seriösa och bra bilder.

Hur hinner du?, själv så sitter man mest och ammar tycker jag.



Jag är utbildad till grafisk ingenjör nämligen och kunde PS utan och innan för några år sen.

Så som min blogg ser ut skulle man inte kunna tro det men jag finner ingen tid till att fixa till det så som jag egentligen skulle vilja ha det.

Det känns som om man tappar allt också när man inte sitter i PS varje dag och på den här datorn så har jag inte ens programmet.

Jaja...



Kram på dig!

#21 / / joacim:

Tur håret var långt från början således... Hihi, 15 cm e ju hela min längd... Skönt vara och känna sig fin i håret...

#22 / / alacs - Mitt i Fågelsången:

Härligt att få ny frilla!

#23 / / mini:

åå herreguud, så fin du är!! jag öser med kramar till dig nu!! mini

#24 / / ELLEN:

Lite förändring är aldrig fel sötnos! :D

#25 / / Fia:

Najs! Visst är det befriande att bli kvitt slitna toppar och risigt hår? Jag har inte klippt mig på ett halvår och jag har ingen bra ursäkt till varför jag väntat så länge heller mer än att jag har haft svårt att få tummen ur och bokat en tid. Detta trots att man kan boka tid online på nätet hos min frissa... suck I'm bad!

#26 / / Linda&Ebba:

O´boy!

Passa händerna! Jag höll på att slå mig rejält några gånger när jag klippte av mig mitt hår... tänk att längden sitter i "borsttagen" fast man ser att håret är kortare så tar man ändå i som om det vore lika långt. Har man då ett badrum som är lika litet som mitt (får plats på ett frimärke!) så slår man i väggarna när håret plötsligt tar slut :P

Skönt att bli av med en massa risigt, och det växer ju ut igen (fortare än kvickt).

#27 / / Tess:

kolla in min blogg en inredningstokig mamma till 3 barn som visar upp bilder dagligen ur vårat nybyggda hus :) kram

#28 / / Lina, Curve:

Haha, vilka roliga bilder du har satt ihop. Ser finfint ut på bilderna iaf :)

#29 / / Anki Jönsson:

Usch, känns hemskt när man tar i håret för första gången efter klippet eller när man kammar sig. Det bara tar slut så där hastigt ;) Men ibland är det så, det gamla slitna måste bort och på dina bilder ser det ju jätte bra ut. Jag brukar nästan aldrig vara missnöjd när jag kommer från min frissa. Har gått hos samma sedan jag var barn och hon vet hur jag vill ha det och känner till mitt hår. En stor trygghet för man kan verkligen känna sig utelämnad där i stolen. Det blir ett stort bekymmer när min frissa ska gå i pension...

Kram

#30 / / Lisa:

alltid lika snygga och cooola bilder :) hihi.. ja idag blir det en otroligt lugn dag, kanske lite för lugn.. hmm.. själv då? hoppas att du får en underbar fredag tjejen :)

#31 / / Åsa:

Härligt spegelfoto !!

#32 / / Beyond the sun:

Vatusan.. Var det kaffe i glaset på bilden i inlägget du tagit bort? Då har jag blivit toksugen på cola heeeelt i onödan :(

#33 / / Anna:

Hej!



Kikar in här för första gången och är mycket imponerad! Vilka otroligt fina bilder! Du lyckas verkligen fånga ögonblick!



Välkommen att kika in hos mig!

#34 / / catja:

:D gillade bilden med #RÅTTA.

#35 / / Emma:

Gillar dina bilder på barn/hund och annat vardagligt! sparar i favoriter!

#36 / / sandra:

håret blev super! :D

du är faktiskt rätt lika kate winslet... ;) :D

#37 / / Fanny:

Har också klippt mig! Typ 15cm också men mitt hår är inte långt nu! Jag har fått någon form av page! Fick även veta från min frissa att runt månad 4 kommer den stora hårfällningen! (när ungen är fyra månader ca)... Jag som klipt av mig allt kommer ju inte ha nått kvar då!



Ang amningen igen (tjatFanny) om jag inte skrivit det innan så tackar jag för dina tips! Hade inte överlevt utan bepanthen och vila från amning! Så tack tack tack! Bvcs tips var ju bra men de riktiga människornas var bäst! Tack igen och snygg frilla föresten!



Älskar Charlies döskalle body sån vill Elin med ha!

#38 / / Åsa Wojtowicz:

Hej



Sedan två veckor tillbaka har jag intervjuat oilka bloggare på min blogg. Frågorna avser blogglivet, inget privat.

Nu tänkte jag höra om du vill vara med och bli intervjuad?

Skulle vara kul att få en fotoblogg för det har jag inte haft tidigare.

Mina läsare uppskattar dessa intervjuer och det vore kul för dem att hitta din.

Hojta till hos mig om du vill vara med så mailar jag frågorna till dig.

Önskar också en trevlig helg.

Åsa

#39 / / Caroline:

Vad skönt med ett gott skratt åt "RÅTTA" :)

Mitt hår skulle behöva lite "Reduce noice".