/ Allmänt /

Skrutt & Co

Here we go again...

I onsdags eftermiddag var jag och tog blodprover. Inget konstigt med det. Jag gör det varannan vecka för att kolla så att jag inte får biverkningar av medicinen som jag tar mot min RA. Ska tillägga att jag kände mig lite hängig på morgonen. Hade lite feber och ont i halsen men tänkte inte så mycket på det. Det är ju förkylningstider.

I vilket fall. Efter två timmar ringer en sjuksköterska och säger att proverna inte ser bra ut. Jag har jättejättedåligt med *vita blodkroppar vilket betyder att jag är väldigt infektionskänslig. [Mitt värde låg på 0,7 och det ska egentligen ligga mellan 4,5 - 11.]

Sjuksköterskan vill att jag tar mig till akuten så fort som möjligt för om det är så att jag har en infektion i kroppen så behöver jag hjälp. Väl där tar dom ännu fler prover, ekg, kollar febern och så vidare. Får åka hem efter några timmar men ska återkomma morgonen därpå för fler prover. 

Skrutt

Kommer tillbaka dagen efter och tar fler prover. Känner mig inte "piggast i stan" direkt. När proverna är tagna rekommenderar de mig att inte vänta på provsvaren inne på sjukhuset utan jag gör bäst i att hålla mig ute i friska luften. Sjukhus är tydligen inget bra ställe att vara på när man är infektionskänslig. Efter en och en halv timmes väntan kommer svaren och efter att ha kollat igenom dem tycker de att jag ska göra uppehåll med medicinen för att det kan vara biverkningar. Har fortfarande feber och ont i halsen vilket inte är bra när man är så pass nedsatt.  

I morse ringde de igen. Proverna såg fortfarande inte bra ut så jag fick åka upp till sjukhuset igen. Läkaren konstaterar att jag har fått biverkningar av medicinen [brist på vita blodkroppar] och att jag har en pågående infektion i kroppen. Inte bra. Inte bra alls. 

Så. Om jag får högre feber i helgen eller om halsen svullnar igen mer så ska jag ringa akuten annars ska jag återkomma på måndag. Till dess fick jag instruktioner om att hålla mig hemma och inte utsätta mig för några bacillusker...

Skit! Jag som har mått så himla bra av medicinen som doktor Åsa trollade fram. 

Vita blodkroppar spelar en viktig roll i kroppens immunförsvar. Deras viktigaste uppgift är att försvara kroppen mot infektioner.

#1 / / Karin:

Va rädd om dig och krya på dig!! massa kramar Karin och Falcon

#2 / / bjorn:

Ni kommer in i faderns rike om ni blir USA propagandister

Rätten att bära vapen mänsklig rättighet

Bara skit i å betala skatt

Bara skjut

Politiker accepterar konsensus på sikt

Vänsterintellektuella= bara mörda packet

Allmän amnestilag

Skitsverige= bara skit i det (myndigheterna etc= bäst mordblomma) å satsa på competetive intelligence

#3 / / Peter:

Nämen fy bubblan det lät inge vidare alls det där, hoppas det lugnar ner sig då över helgen och att du kryar på dig, vi hörs trevlig helg så gott det går...

#4 / / Anonym:

Låter inte helt bra. Krya på dig annlou!! kramar!

#5 / / Linda&Ebba:

Nejje, va synd. Du som mådde så bra. Finns det ingen "mot-medicin" som kan hjälpa till? Jag käkar medecin mot magsår i förebyggande syfte nu, senaste RA-medicinen ger tydligen sånt säkert som amen i kyrkan. Krya på dig och undvik baciller. Käka en massa nyttigt och skölj ner det med Blutsaft (smakar apa men är rackarns så bra, mot allt!)

Ha en skön helg! Kramar



Om du får tråkig, gå in på Ebbas sida, kopiera senaste bilden i "aktiviteter" och ljusa upp den i Photoshop... =)

#6 / / Lola:

Usch vad jobbigt, stackars dig :( Hoppas innerligt att det blir bättre snarast, helst nyss. kramar

#7 / / Linda - ehtela.com:

men usch vad obehagligt! hoppas verkligen det vänder snart! hoppas du kan få en någolunda skön helg ändå! stora krya-på-dig-kramar!

#8 / / Linda:

Hoppas provsvaren bättrar sig! Krya på dig ordentligt!

#9 / / Frida:

Fy vad jobbigt det där lät, hoppas du blir bättre snart! Jättefin blogg du har förresten, har följt den ett tag nu!

#10 / / Linda&Ebba:

Försvann mitt inlägg? mysko

#11 / / Moolin.se:

Jag vet precis hur det är. Känner med dig vännen!

#12 / / Martina:

Men tjejen då, nu får du allt ta o bli hel och kry! :)

ha en lugn o fin helg nu

MvH Martina

#13 / / Åsa:

Usch då! Hoppas att du håller dig hyfsat kry över helgen!

#14 / / Beyond the sun:

Men gud vad trist, när den fungerade så bra :( Krya på dig! Kramar!

#15 / / Caroline:

Usch då...krya på dig!

#16 / / Lena:

Usch & fy! Hoppas du inte blir sämre i helgen då..

Krya på dig!

#17 / / inteutanmindotter:

Jag & tjoppan skickar en STOR krya-på-dig-kram! =)

#18 / / Anonym:

Tussan, vad jobbigt! Hoppas det blir bättre fort, det där var ju lite oroande. Vad bra att detta upptäcktes dock. Krya på dig. Kram!!

#19 / / Anna-Lena:

Nej det låter inte ett dugg bra! Eller kul lagom till helgen! KRYA PÅ DIG! SKöt om dig och ta det lugnt nu! :) Kramar

#20 / / Helena:

Nämen lilla snufsan...Fy så tråkigt:(

Hoppas det blir bättre snart och att de kan fixa nån ny dundermedicin! Kram (på avstånd;) )

#21 / / Inisen.com:

Men stackars gumman :( Lider med dig!

#22 / / Fia:

Usch, det där lät verkligen inget vidare:S Stackare! Hoppas det blir bättre snart då!

#23 / / Linn:

Oi det hørtes skummelt ut

#24 / / Nina [ljuvligt]:

Urk, det låter inte alls roligt! Hoppas att du får hålla dig frisk[are] i helgen och slipper åka in akut. Krya på dig!

#25 / / Mia:

Fy vad jobbigt, hoppas du blir bättre snart!

Krya-på-dig-kramar

#26 / / Jossi:

Konstigt att vi inte möts där på sjukan så mkt tid som du verkar spenderat där, och de är du ju inte ensam om haha ;)

Nej men skämt å sidor, ja hoppas de blir BÄTTRE SNARAST<3

#27 / / Anonym:

Nä men va "sjutton". Hoppas det rättar till sig så att du kan fortsätta med den. Kram

#28 / / Mrs. S:

Oh vad jobbigt. Hoppas att du får en bra helg ändå!

#29 / / Caroline/Drömlägenheten:

Men det där lät inte bra alls ju. hoppas att du får pigga på dig!



Hittade hit via All is pretty!



Krya på dig! /Caroline

#30 / / Annika:

Så jobbigt! Jag känner med dig och hoppas att det snabbt blir ordning på de vita blodkropparna. Hoppas att helgen blir bra - ingen mer feber och inget halsont! Stor kram! ♥

#31 / / TuffLoysan:

Men huga då =/ Hoppas det ordnar upp sig, utan tråkigheter.

#32 / / Johanna:

Men hu, vad jobbigt! Hoppas att infektionen ger med sig och att du mår bättre snart. Håller tummarna för att RAn också går att behandla.



Kram

#33 / / Tess:

Hej jätte fin blogg du har verkligen jag hoppas jag kan få låna din ruta här genom ett mindre reklam ärende jag vill berätta för alla vad som egentligen hände min dotter pressen förstorade upp det i mängder å de lät som dottern va halv död å så va inte fallet. media blåste upp allt läs gärna min version...

tack

#34 / / mini:

massor med krya på kramar till dig! bli frisk och kry snart, kramkram! mini

#35 / / Mia:

Åh krya på dig och lyd doktorns råd att stanna hemma det bara vimlar av onda bacilusker ute i vida världen!!!! Kram från snart syster Mia



Ps. ser förresten att vi blivit spammande av samma björn idag=S

#36 / / Jes:

Å vad jobbigt! Krya på dig så mycket...



Jes

#37 / / joacim:

Ett välinformant inlägg och var RÄDD om DIG!

Skönt det BEROR på en Biverkning...



Tycker dina sjukvårdskontakter i allmänhet ger väldigt sunda råd. Sjukhus e bad-place to be in!

#38 / / Kerstin:

Din stackare, jag lider med dig. Hoppas att du slipper åka in till sjukhuset igen och att du börjar må bättre. :)

Ha en fin helg så gott det nu går.

#39 / / Leja:

vad tråkigt med jobbiga biverkningar på medicinen, särskilt då den funkat så bra tidigare.

men de trollar säkert fram något nytt till dig. kram o hoppas att febern håller sig borta i helgen

#40 / / Anki J:

Låter som om du har det riktigt jobbigt i din kropp nu;) Hoppas att solen visar sig i helgen över Kalmar så att du kan ta någon liten promenad i friskluften och inhämta lite vårluft.

Var rädd om dig och krya på Dig!

Kram

#41 / / Mia:

Så jobbigt! Hoppas du blitt bättre nu när du slutat!

#42 / / Zarah-Lou:

Får jag ställa en dum fråga? Vad skulle hända OM du blir mer sjuk? Är det så hemskt att man skulle kunna dö då, eftersom de vill att du ringar akuten... ? =ó(

Kan en helt vanlig maginfluensa eller liknande vara livshotande?

#43 / / Anonym:

Oj, vad tråkigt att höra. Ta det riktigt lugnt så hoppas vi att förkylningen ger med sig och att du får bättre värden snart! Sköt om dig!

#44 / / Gunnel:

Åh fy, det låter jobbigt. Hoppas du snabbt blir bättre! Vill du ha ett tips på tidsfördriv så kan jag rekommendera "The Holiday". Mycket mysig och söt film.

#45 / / Stina:

Meeen näää... Inge bra alls ju... Du har väl blivit tvungen att avbryta det där direkt då antar jag... Hoppas du hittar en medicin som passar dig bättre snart och att dina leuko snart är vid normalt värde :-)

#46 / / sandra:

:S hoppas att allt blir bra snart! :)

#47 / / sofia:

men jösses.. Ta hand om dig. ordentligt! Förbannade RA.



Tänker på er!



#48 / / Fia:

Låter som om du inte har världens bästa helg den här helgen... Rackarns också att den där supermedicinen skulle ha så dumma biverkningar! Håller tummarna för att du snart är av med den där infektionen. Krya på dig!

#49 / / Solveig:

Så himla tråkigt! Hoppas att dina läkare kan trolla med tårna nu då! Måste vara hemskt med all värk..Håller tummarna hårt,hårt och HOPPAS att allt vänder åt rätt håll igen! Varma hälsn/Solveig

#50 / / Johanna:

Usch, hoppas verkligen du mår bättre. Blir lite orolig när du inte uppdaterar här...



Kram

#51 / / Linda-Marie:

Åh stackars!

krama

#52 / / Anonym:

Tänker på dig!

Ta vara på dig!

Krya på dig kramar

#53 / / Laura:

Tänker på dig!

Ta vara på dig!

Krya på dig kramar!

Men urch, stackare.

Jag hade också problem med mina blodkroppar här om vintern.

Huvva.

Hoppas VERKLIGEN du blir bättre snart

Kramar på dig

#55 / / u:):

Krya på dig snart vännen.



Jag fick smaka på en ny chokladkaka. Syrran bakade i lördags. Min bästa och enda syster.<3

Med chokladglasyr på....

Åhhh jag saknar ord för hur god den var.



Jag håller på att möblera om hemma och det börjar bli fint.



Må så gott det går. Håller tummarna att allt ska gå bra.



Kram U:)



#56 / / Fia:

Nämennämennämen... nu börjar jag bli riktigt orolig för dig. Tänker på dig och hoppas att du snart är av med den där dumma infektionen och mår prima liv igen!



Krya på dig-kram!

#57 / / Emma:

:( Krya på dej, stora stora kramar från mej!

#58 / / Eva-Lena:

Stackare. Hoppas du blir frisk snart.

Kram

#59 / / Kamilla - Fotoblogg:

Snygg bild!