/ Note to self /

Note to self

Jahapp, då var det dags igen. Jag måste verkligen skärpa mig så nu skriver jag det här med STORA bokstäver. Det kanske "sätter sig" bättre då. Väldigt tveksamt men väl värt ett försök. Så here we go...

1.TA UT DEN UR LÅSET 2. TA MED DEN IN 1.TA UT DEN UR LÅSET 2. TA MED DEN IN 1.TA UT DEN UR LÅSET 2. TA MED DEN IN 1.TA UT DEN UR LÅSET 2. TA MED DEN IN 1.TA UT DEN UR LÅSET 2. TA MED DEN IN!!!!

Idag knackade nämligen grannen på och undrade om nyckeln verkligen skulle sitta där den gjorde. Det vill säga kvar i låset.

Jag: Näääe, inte igen?! 
Grannen: Höhö man blir sån och så tittade hon på Charlie och sen tittade hon på mig och min nerkjäääkta tröja.

Ska tillägga att förra veckan kom Peter hem och hittade den i dörren för tredje gången. Det här måste bero på sömnbristen. Det måste göra det. Ja, jag skyller på det... :P

#1 / / Johanna:

Tredje gången gillt?

#2 / / Helena:

Hahahahahaaaaa

Detta är ju underbart!!!

#3 / / Anonym:

Tror du börjar bli lika tållig som jag!

#4 / / Angelina:

De är inte lätt att komma ihåg dom alla gånger, helst inte när du har en liten en som du måste tänka på. Du visar bara att nycklarna inte kommer i första hand, inget annat.

#5 / / Fia:

Ajdå. Illa! Men men, sånt kan ju hända alla så. Jag tror med det har med sömnbristen att göra, man glömmer saker ibland:)

#6 / / Anonym:

Du behöver ha ett nyckelband hängandes om halsen, då kommer du inte in om inte nyckeln får följa med =)

Kram kram!

#7 / / Anonym:

Man får minnesförlust när man fått barn :)

#8 / / Zarah-Lou:

Måste dock medge, liiiiite taskigt av Charlie att aldrig säga något. ;P

#9 / / TuffLoysan:

Det där är så lätt hänt, att man glömmer nyckeln i låset. Har gjort det några ggr jag med. Det var dock nåt år sen. Pga graviditeten och amning så har jag inte blivit så speciellt glömsk, och det får man väll vara glad för =)

#10 / / Pearl:

Haha du är ju underbart förvirrad. Jag brukar med lyckas med sådant.

#11 / / Mitt i Fågelsången:

Men du glömmer i alla fall dina i en lägenhetsdörr - för att någon ska "hitta" dem måste de ju in genom porten först.. Jag har lämnat mina i ytterdörren över natt vid 2 tillfällen - ingen riktig hit när man bor i villa :(

#12 / / Anki Jönsson:

Hi hi hi så otroligt skönt att läsa att det finns fler som har problem med minnet ;)

Kram

#13 / / T H E R R E fotoblogg:

Hehe, slarvmaja :P

#14 / / hemmabloggaren:

Kodlås, kodlås, kodlås!



:D

Kram

#15 / / Sophie:

Hoppsan!, mindre bra kanske.. Äh, man kan inte komma ihåg allt!=) Ha en underbar dag!

#16 / / Linda:

Hihi...händer hos oss fortfarande fast vår dotter är snart 3½ år. Har upptäckt det själva och förbigående har plingat på...alltid lika pinsamt. Tur att det har gott bra hittills, måste visst bo i ett rätt så säkert bostadsområde ändå.

Ha en riktigt bra dag!

// glömska Linda

#17 / / Kreativa Drömar:

Jag känner igen mig precis. Härom dagen var jag var hemma själv, min man var bortrest. Jag var så noga med att kolla så att ytterdörren var låst(mer än en gång), ha någon lampa tänd lite här och där, tog med mig telefonen på nattduksbordet, för jag tycker att det är lite läskigt att vara själv hemma. På morgonen när jag ska på jobb så hittar jag inte mina nyckla. Var hittar jag dem om inte på utsidan i låset. Så var det med det!

Vem som helst hade kunnat låsa upp och kliva rakt in! Jag säger då det! :-)

#18 / / Miss Muffin:

hahaha... varje gång vi är i mina föräldrars sommarstuga, jag och m, springer jag alltid runt och letar efter nyckeln när vi ska gå ut. sen sitter den alltid i dörren på utsidan. vilket känns helt livsfarligt för där ute är det kolsvart och säkert massa mördare i buskarna på natten på vintern när inga sommargäster är där. det är nog sömnbristen för dig! för mig är det nog hjärnsläppet som är ständigt pågående..

#19 / / Jossi:

Sv: Tack för att du svarade, hihi alltid skoj och veta vem som läser ju ;o

Och du, om jag är duktig så är du megamega duktig! Du inspererar mej verkligen med dina underbara bilder, gång på gång :)

#20 / / Åsa:

Det där är en väldigt svår konst! Att komma ihåg nyckeln menar jag. Tror att jag glömde nyckeln i låset minst två gånger den gångna veckan. Men jag låste ordentligt och fint inifrån. Vilken nytta det nu gör när nyckeln sitter kvar i låset.

#21 / / Lotta:

haha, det där har hänt mig några gånger också. Och jag har inte ens barn... jisses.. hur ska detta sluta när jag väl fått barn??



Gillar din blogg! :)

#22 / / joacim:

Haha... Skyll på vad du vill fniss

Du får skaffa ett sådan där vaktmästarknippa med en kedja som löper ut...



Eller va sjutton, sömnbrist o sömnbrist, Esteher eller Charlie kan väl påminna dig blink

#23 / / Moolin.se:

Jag har en ful liten vana att lämna dem i bilen, i tändningen, så vem som helst kan köra iväg med dem. det är inte direkt så dansband.



Vad som var fel med Mandus vet vi inte, men nu är han hemma och mår mycket mycket bättre. Han får nåt piller tre gånger om dagen och någon äcklig pasta som ska sprutas ner i halsen två gånger om dagen.Plus något svindyrt specialfoder. :S



Jag tackar gudarna för direktreglering!