/ Tisdagstema /

Tisdagstema - verktyg

Fjärrisen

När jag var liten hade vi inte någon sådan här utan då fick man resa sig upp från soffan och gå den långa vägen fram till TV:n varje gång det skulle bytas kanal.

På den tiden fanns det iofs bara två kanaler att välja mellan (1:an eller 2:an) så man behövde ju inte springa benen av sig direkt... :P Fler bidrag hittar du här.
#1 / / Linda&Ebba:

Kommer ihåg pilen som blinkade i ena hörnet när det började ett nytt program på andra kanalen! Lillesyrran tror att jag driver med henne när jag berättar om hur det var "när jag var liten", på den tiden som tecknat bara visades på lördagsmorgon i form av Hacke Hackspett eller Kalle Anka på julafton.

#2 / / Klimakteriehäxan:

Så på sätt och vis var det kanske bättre förr ... när man åtminstone tvingades lyfta på rumpan ... Nu är det där verktyget i oavbruten användning!

#3 / / Mikabella:

Tänk vilken bra kondis man hade haft om man skulle springa fram till tven o byta kanal hela tiden :) Fint ljus och en bra tolkning av temat.

#4 / / Artlover:

Snavar in och tittar på ditt bidrag också. Jag ser att macrot har varit framme. Väldigt fint foto till temat. Jag gillar den här bloggen.

Jag tappar besökare, hur kan det komma sig?

Hade

#5 / / Anonym:

Ohh det där känner jag också igen. Och som lillasyster i familjen va de jag som fick springa fram till tv:n..."du som har så snabba ben"...pinsamt hur länge man gick på den då...:D



Hoppas lillgubben har repat sig från febern!

ha de gott!!

#6 / / Tekri:

Ohh det där känner jag också igen. Och som lillasyster i familjen va de jag som fick springa fram till tv:n..."du som har så snabba ben"...pinsamt hur länge man gick på den då...:D



Hoppas lillgubben har repat sig från febern!

ha de gott!!

#7 / / Carina:

Tänkt vad snabbt man glömmer. Tur man bara hade 2 kanaler, tänkt vilket springande det hade blivit annars. Idag sitter man och zappar över alla kanalerna när där inte finns något roligt. Ha en bra kväll

#8 / / * M E T T E *:

Saknar också den där pilen, kan de inte fixa det igen (fast så att man kan välja vilken kanal som ska blinka då förstås...) Vilken fasa för de som kör sin reklam på tv :-D

#9 / / Pialotta:

Jo men visst var det så .. en tid jag minns mycket väl. Nu är allting det bekvämaste bekväma.. lite ur led är tiden för människor idag blir latare och latare.. inte resa sig...

Bilden perfekt för temat:-)

#10 / / Nina [ljuvligt]:

Hahaha! Jag minns det där. Eftersom jag var lillasyster var det alltid jag som skickades fram för att byta kanal också...

Sen fick vi en fjärrkontroll - med sladd! :D

#11 / / Misen:

Ja herregud! Våra småttingar kommer tro att vi levde på stenåldern. Inga fjärrkontroller, Anslagstavlans räknades som tecknat och internet fanns inte...

#12 / / inteutanmindotter:

Känner igen det där! =)

Vi hade dessutom en super bra svart/vit tv och alla mina kompisar som kom och hälsade på trodde givetvis att den var sönder, eftersom den inte hade någon färg!

Kram

#13 / / Nilla:

Ja, här kan man verkligen prata om att tiden går fort! Man känner sig gammal och mossig... :-)

#14 / / Ann-Katrin:

Blinkande pilen i övre högra (?) hörnet gjorde det enkelt att veta när man skulle byta. Å andra sidan satt man inte och slötittade på TV utan man valde en kanal för att man ville se den. Man hade kollat TV-programmmet innan. DET var tider det ;-)

#15 / / fyugbh:

Hesheng hat factory was established in 1994 in Dongguan, a professional hat ( bag) manufacturer. After 10 years of development , co- Sheng has grown to cap bags excellent supplier industry , one with nearly 400 well-trained staff ,wholesale designer handbags, advanced equipment and more than 10,fake designer handbags ,000 square meters of modern workshops, cheap designer handbags, to ensure that every enough on 400,000 capacity, knockoff handbags, security, on-time delivery is our practice.We have built a complete headwear industry production system , so you can ensure that we provide high quality and wide range of products to our customers from around the world . We not only provide ordinary baseball cap ,knockoff designer handbags , with a strong new product development capability ,knockoff handbags, we can also produce a variety of complex new hat ,replica jewelry, the company is ISO 9001 certified .



We believe that customer satisfaction is the key to success , so we have to ensure that our customers can be filled in together high-quality products, competitive prices , punctual delivery , good , good service . Companies have very professional sales team to ensure that any advice and customer questions can be timely / satisfactory reply .Because of this , and now some of the world famous brands have chosen to Hesheng cap bags Co., Ltd. as its stable replica designer handbags supplier .



We look forward to your advice and service needs of your cap bags !

#16 / / fyugbh:

We are a professional replica designer handbags wholesaler,we mainly offer cheap designer handbags,replica jewelry and replica eyewear . our fake designer handbags are AAA quality,popular new styles,100% quality guaranteed. wholesale designer handbags from our website, you will get big discount and free shipping, we also accept dropshipping.we can ship them to USA,UK,Canada,Australia etc.