/ Allmänt /

Underhållande läsning om cravings

Skrället äter Pizza

Det är jättekul att sitta och läsa igenom alla kommentarer om gravcravings. Har skrattat gott många gånger. Tack för att ni delar med er. :)

Birka
Saltgurka doppad i nutella. Salt och sött på samma gång. Helst nedsköljt med apelsinjuice :)

Vanessa
Sand, jag åt sand i massor, tvingade maken att smyga ut till sandlådan på lekplatsen och stjäla hem hinkar som jag sedan kokade i omgångar, fuktade med kallvatten och åt med sked framför tv:n, helt delikat! Kan fortfarande få ett litet sug, och sonen är 5 månader...

Sara
Någonstans runt vecka 12 fick jag enorma cravings efter fisk och skaldjur. Det resulterade i att jag strök runt stans alla fiskaffärer bara för att få känna den "härliga" doften av rå fisk.

Förvirrade Morsan
Den absolut knäppaste craving jag hade under graviditeten var diskmedel (!?) Jag ville inte äta själva diskmedlet, utan äta själva lukten. Det var inte lite frustrerande att veta att det jag var mest sugen på i hela världen och bara MÅSTE ha verkligen inte gick att få. Men många timmar med diskmedelssniffande blev det... Haha!

Petra
Lukten av nya (oanvända) gummistövlar....mmmm, min man fick hålla vakt i skoaffären och jag stod med näsan djupt ner i stövelskaften.



Malin
Jag var helt tokig i vitkål när jag var gravid. Dessutom åt jag en gång en hel rå lök!!! Inte så bra för magen kanske... hihi!

Annika
När jag väntade stora pojken så var jag tokig i bacon och choklad. Å jag skulle ha det på natten också, och tillsammans. Alltså båda två samtidigt! Nu kan jag knappt se åt bacon överhuvudtaget, tycker det är riktigt snuskigt!

bulan&jag
Har väldigt sug efter feferoni. Äter så det skvätter. Men det märkligaste suget upptäcktes när jag hade en Blackberry Bath Bomb från Lush liggandes hemma. Kunde knappt tänka mig att stoppa något annat i munnen än just den, så jag var tvungen att gnaga lite på den. Måste alltid ha en hemma. Inte bara för badet.

Therese ISAKS mamma
Mådde illa nästan hela graviditetn..=(kunde äta gröna äpplen och bananer..(det skulle vara de riktigt blanka äpplena..
Senare fick jag smak för statiolkorv.. ville ha den längt in.. ju segare skinn desto bättre..Personalen på statiol bara glodde på ,ig..

Malin
Jag var helt såld på stuvade makaroner med falukorv när jag var gravid. Vi åt det minst 5 dagar i veckan under en period. Tursamt är jag gift med en man som nöjde sig med den något enahanda kosten.

mini
min enda cravings under denna graviditet är sushi, inget annat än sushi. jag skulle kunna leva på enbart det hela graviditeten lång. när jag väntade ville så var min enda craving felix smörgåsgurka. jag var storkonsument, en burk om dagen. OCH jag drack ättikan. så, inga konstigheter. enka cravings här.

Milena
1 KG morötter kunde jag glatt trycka i mig dagligen när jag väntade min lilla tjej, jag trodde bokstavligen att hon skulle komma ut orange :D

Forstätt gärna tävla! :)
#1 / / Jossi:

Hahahha, nu har jag också fått mej några goa skratt ;D

#2 / / pubes:

hahahaha! men jeeez! bäst var nog hon som faktiskt ÅT sand! xD hahaha

#3 / / Johanna:

Hahaha, gud! Knappt så att jag ens vågar tänka på framtiden nu om man ska gå runt och hålla på sådär när man är gravid :P Fast sushin skulle jag ju faktiskt klara. Även om det skulle bli rätt dyrt. Ett mer ekonomiskt alternativ är ju doftcravingsarna, typ som diskmedel. Höhö, usch, men jag hoppas att jag inte får för mig att äta saltgurka och nutella.

#4 / / smäm:

haha! gummistövellukt och sand?? WHAT? :D

#5 / / Linda:

haha ja hmm det finns många roliga historier. Och de flesta är nog mest historier... som den personen som käkade sand. Eller hur! Det tror jag inte ett smack på. De andra däremot med lukterna, sushi osv det låter mer troligt ;.) allt som är salt brukar framkalla ha-begär.

kram

#6 / / Vanessa:

Tro mig, jag åt sand. Eller snarare gnuggade den upp mot gommen med tungan, för tugga var ju lite svårt.. Varför skulle jag hitta på det? Åt sand när jag var liten också, har någon fablesse för det...

#7 / / tina:

Ååååå vilka underbara!!!



Är inne i en liten depp just nu men dessa lättade verkligen upp min dag!! :)Jag diggar hon med sanden,kan riktigt se henne framför mig...eller främst hennes man smygandes med hinkarna asg

#8 / / *Mette*:

Hohoho! Men Vanessa, det är ju 1 april. Annars hoppas jag att ingen katt hade varit i sandlådorna i ert kvarter :-)

#9 / / Maja:

Ja fy va äckligt med sand, nu mår ja lite lätt illa

#10 / / Nilla:

Vilket roligt inlägg! GLAD PÅSK

#11 / / Vanessa:

Kokade sanden i omgångar först, annars hade jag aldrig vågat äta! Som sagt, vissa ville ha saltgurka, jag ville ha sand, egentligen inget konstigt, frågade min BM, och hon sa att vissa kvinnor får underliga sug, inte skummare än så. Tyckte att sniffa i gummistövlar var skönaste hitintills!

#12 / / Anonym:

Haha...vilken lista!! Är glad att jag kommit lindrigt undan...än så länge. Det enda jag har haft mer sug på är apelsiner, juice, päronmer och piggelinglass. Det är ju ingenting jämfört med sand exempelvis!!! Men som sagt, det är inte över än. Har några månader kvar!! hahaha



Glad påsk på dig, Jennie

#13 / / Crazyangel [mamma till Milton&gravid i v37]:

Haha sand? Ja det finns folk (begär) till allt.. :) Bloggade komiskt nog om mina cravings nyss.. Eller ja, jagbyetr vecka för vecka, men just nu är det ballerina kladdkaka som gäller :)

#14 / / Jessie:

Haha, härlig läsning såhär på morgonen!

#15 / / Ellen (ellerenellen.blogg.se):

Hahahha attans va mycket lustigt :D

#16 / / Theres:

Åh, herreguuud! Jag skrattar så jag kiknar! Vilka galna damer det finns ute i världen alltså :)

Jag förstår om du tycker det blir riktigt svårt att hitta en vinnare av alla dessa klockrena cravings.



Jag är själv i v.32 och jag har tråkigt nog inga cravings alls. Eller det kanske är tur? Det verkar inte vara lätt att ha direkt ;)



Underbar blogg!!!

#17 / / Anonym:

T

#18 / / coach outlet online:

In the Coach Outlet Online shop, a collection of high quality and hottest Coach Shoulder Bags is offered to you. They are all at the best prices you will ever find.Over the years, Coach Factory Online has added a multitude of new handbag shapes, styles and materials to their collection. However, the highest care is taken that every Coach handbags is both aesthetically beautiful and functional.You will be attracted by the lovely and sweet appearance of new design of coach handbags of this season. Welcome and enjoy the coach bags free shipping all in the coach online outlet online.

#19 / / louis vuitton outlet:

Louis Vuitton Outlet is the perfect place for perfect Louis Vuitton products. At here, you can buy the best quality Louis Vuitton handbags, shoes, sunglasses and wallets. All items are triple-checked before they're delivered to you and make sure that the product don't have any flaw.I just found an amazing website. It offers cheaper louis vuitton goods at reasonable prices. Yes, it is the louis vuitton outlet usa store.I have known LV as a distinguished worldwide luxury brand since I was a very little girl. At that time, I often dreamed of having Louis Vuitton Usa of my own.

#20 / / coach factory outlet:

Select luxury high-quality Coach Bags from Coach Factory Outlet.Coach Bags are all-powerful,both have function and a sense of design.Also,they are perfect combinations of ideal appearance and the best utility rates.My friends bought a lot of coach items from the coach factory outlet online, including handbags, shoulder bags, sling bags and so on.Here you can find the latest products in different kinds of coach factory outlet store making best materials.They are leisure practical products in the new generations.

#21 / / christian louboutin uk:

Yesterday, I saw an advertisement of lady's handbags on christian Outlets Online. I was obsessed by the unique decorative pattern and special appearance of christian louboutin uk.christian is one of the most distinguished leather brand all over the world. You can find many wonderful cheap christian louboutin uk sale on our christian Factory Stores.christian louboutin using a range of quality fabrics and materials and offer beautiful and high-quality items such as bags, jewelry, sunglasses, shoes and so on.Just order.go to enjoyment.

#22 / / Jordan Retro 12:

The Bulls remained pertinent to have a time with many of the acquisition of gamers these as Bob Seriously like, Norm Van Lier http://www.2012jordan12retro.com/cheap-jordan-12-on-sale/130690-001-air-jordan-12-black-white-varsity-red-for-sale and Artis Gilmore, but from the 1982 to 1984, the staff was worthwhile 27-28 video video games a period. By growing to be so damaging, the Bulls were awarded the 3rd total decide on in 1984. Enter Michael Jordan. Jordan burst onto the scene with dynamic drives and dunks, nevertheless it had been not till the 1987 draft, when vp of basketball operations drafted Horace Grant (tenth standard) and traded the draft rights of Olden Polynice (eighth common) furthermore to prospective problems in the http://www.2012jordan12retro.com/ direction of the Seattle Supersonics for all people of Scottie Pippen http://www.2012jordan12retro.com/cheap-jordan-10-on-sale/310805-003-air-jordan-10-retro-black-white-stealth-for-sale (fifth general) that the Bulls started to develop sounds through the playoffs.

#23 / / Beats Pro:

The Monster Beats Headphones have fairly a hefty price tag, but in accordance with Dr. Dre, without the need of them, "People are not listening to the many tunes." These Monster headphones will be the

epitome of excellence headphone audio top quality. There are actually each in-ear and over-ear models within the Monster Headphones lineup, and both of those have acquired http://www.monsterbeatsoutletcheap.com/ rave opinions. But why are classified as the Monster Beats a lot of improved than normal headphones? The solution, it seems, is all within the sound top quality.

#24 / / Jordan Retro 11:

http://www.jordans11sale.com/ Jordan Retro 11

http://www.jordans11sale.com/ Jordan 11 low

http://www.jordans11sale.com/ Jordan 11

http://www.jordans11sale.com/ Jordan XI

#25 / / Jordan 4 Cavs:

Denna sko var också front och center under Spike Lee och Michael Jordan reklam som var oerhört populär på den tiden. http://www.jordans4s.com/