/ Allmänt /

Tävling

Tävling i samarbete med apoteket
Första pris:
Apoteket Babytvål, Apoteket Babyschampo, Apoteket Baby våtservetter, Apoteket Babybomullspinne, Apoteket Babyhandduk med huva, samt Apoliva Bodylotion oparfymerad!



Andra- och tredjepris: Apoteket Baby våtservetter, Apoteket Babybomullspinne, Apoliva Bodylotion oparfymerad!

Det enda du behöver göra för att vara med och tävla är att berätta om du har eller har haft någon crazy craving under din graviditet. Själv var jag helt tokig i Heinz ketchup. :P

Lämna svaret i en kommentar tillsammans med din mejladress under det här inlägget.

Tävlingen avslutas söndagen den 4 april.

Lycka till! :)

Update: Reglerna har ändrats från att bara lämna en kommentar till att berätta om man har eller har haft någon galen craving under sin graviditet. De som bara lämnat en kommentar innan är självklart fortfarande med och tävlar.

Tävlingen är avslutad. Vinnarna kommer att presenteras inom kort.
#1 / / Julia:

Jag vill gärna vinna de här fina & användbara produkterna :)! Perfekt till den väntande utlandsresan med badcape & hudvårdsprodukter till lilla damen här hemma!

#2 / / Linda:

Det skulle sitta fint med ett startkit med babyprodukter till "Pärlan" som är beräknad om 19 dagar.

Nu håller jag tummarna på att ha lite tur.

// Linda

#3 / / Pernilla:

Ja, en liten vinst hade ju aldrig varit fel! Jag är förvisso INTE någon turgumma, för jag vinner aldrig nånting, men skam den som ger sig!

#4 / / Petra:

Jamen det vore ju toppen med en sådan vinst! Inte för att jag nånsin vinner något, men om man aldrig är med och tävlar kan man ju inte beklaga sig så det är bäst att jag glatt anmäler mig! :-)

#5 / / Mia:

Vore inte helt fel att vinna :)

#6 / / Sophia:

Ser trevligt ut! Ja tack till det om turen infinner sig! :-)



Förresten, gillar din blogg! Dina bilder är finfina!

#7 / / helena:

Med tvillingkillar på 4 månader har vi strykande åtgång på samtliga babyprodukter hos oss... Denna vinst skulle komma väl till användning =)

#8 / / BeckaHBitcH.se - triss i gossar:

jag är gärna med :-)

#9 / / Hanna:

Nu har jag lämnat kommentar! :)

#10 / / Babbi - Bloggdesigner:

Mysig tävling jag vill gärna vara med :)

#11 / / Ensamma mamman:

O vilka priser! De vore ju helt underbart att vinna! Kram

#12 / / Anne, anness design:

Yes! Sätter upp mig på tävlingslistan. Första gången jag tävlar faktiskt. Och denna vinst känns riktigt nice just nu :)

#13 / / Lisette:

Perfekt till mina grannar som får sin tredje om några veckor (:

#14 / / Anonym:

Inte för att jag har någon användning av produkterna, men min bästa vän går i väntans tider, så det skulle vara en perfekt present till henne! Håller tummarna för att jag blir en vinnare!

#15 / / .Helen:

Åååå det vore perefekt med dessa babyprodukter för den kommande bebisen!!!



Helen

#16 / / whynja:

Mitt namn föll visst bort, men det är jag som lämnade kommentar nr 14.

#17 / / Marie:

Lämnar en kommentar :)

#18 / / Johanna:

Kul med en tävling, dock låter jag bli att vara med eftersom jag inte har någon nytta för grejerna. Lär väl ta ett tag innan jag har det, hoppas jag ;)

#19 / / Fridaj:

Jag vill vinna! ^^

#20 / / Sofia:

Jag vill hemskt gärna vara med och tävla om ett Apotekskit.

#21 / / Charlotte Lignell:

älskar apotekets babysaker! såklart vill jag vinna!!! Din blogg är för övrigt helt fantastisk!!!

#22 / / Ulrika:

Men oj, det var då en enkel tävling! Passar en trött småbarnsmorsa. Klart jag vill vinna! :)

#23 / / Daniela/Neliz:

Det var mig lätta regler till tävling. Gör ett försök och hoppas på en vinst till en kompis som har bf nu om 1vecka. :)

#24 / / Johanna:

jag vill gärna vara med och tävla!

#25 / / Maria:

De där produkterna skulle sitta som en smäck till lille Hjalmar.

#26 / / Mamma Mimmi:

Tävlar så gärna!

#27 / / Therese:

Kommentar kommentar från mamma Therese och sin Lala <3

#28 / / Sara:

Åh, vilken rolig tävling!

#29 / / Ida:

Här är en till som är beredd att "kläcka" när som helst, är i vecka 37 nu. Hade suttit fint med lite bebi-grejer.



Kram Ida

#30 / / lisen:

vad mysigt, hoppas man vinner nåt nångång, kanske nu haha

#31 / / Linda:

Vill absolut vara med och tävla om alla dessa toppen produkter som skulle vara perfekt till min lilla sessa.

Länkar gör jag här

http://familjengranberg.blogg.se/2010/march/vinn-babyprodukter-12.html



Håller tummarna och hoppas på en massa tur

Kram Linda

#32 / / Anette:

Åh, jag vill verkligen testa de där produkterna och tror Melvin skulle gilla de söta förpackningarna! Håller tummarna...

#33 / / LInda:

Toppen!

Det här vill jag vinna till min lilla nyfödda systerdotter! Man ska väl börja med "skönhetsvården" i tid, eller hur? :)



/Linda

#34 / / Valis:

Åh va roligt och mysigt med en tävling! Jag väntar min första pojke i juli så detta skulle va så kul :) Kram / Valis

#35 / / Sara:

Jag är gärna med och tävlar! Bra produkter till min lille prins är alltid behövligt =))

#36 / / Therese:

Ååh, det där hade varit riktigt kalas att få vinna! Har ett litet pyr i magen som växer och gror, hade varit alla tiders att få packa upp det där på skötbordet så man är väl förberedd när lilla hjärtat väl kommer till världen... <3

#37 / / mickis:

Åh, skulle sitta fint då jag har två veckor till BF :)

#38 / / Flingas mamma:

när jag hade Flinga i magen hade jag inga direkta cravings, däremot klarade jag inte av vitlök, varken smak eller ens lukt, och jag som i vanliga fall älskar vitlök och har det i varje maträtt. tog kanske en eller två veckor (eller bar det månader? :P) efter förlossningen innan jag vågade testa vitlök igen, nu är det som tur som vanligt ;D

#39 / / Maria:

Oj...crazy vet jag inte men jag kör ändå. När jag väntade Theo så var jag helt galen i äppelmos och mjölk. Jag blev på riktigt dåligt humör när jag fick grav.diabetes och därmed inte kunde mumsa på min äppelmos.

#40 / / Petronella:

Hejsan!

Kapris och apelsiner var jag galen i ett tag, nu under den senare delen är jag grymt sugen på salt hockeypulver men det kan jag inte äta för då får jag halsbrännan från h-vetet. Kram

#41 / / Maria:

Vore superskoj att vinna.



Hade hört så ofantligt mycket om alla skumma cravings och var helt övertygad om att jag skulle bli sugen på de mest skumma sakerna.



I stället var jag illamående i 9 månader och tyckte det var pest och pina och äta. Godis (som jag i vanliga fall älskar) kunde jag inte för mitt liv få i mig. Så för min del blev det tvärt om, ingenting var gott och äta var inte skoj alls under dess nio månader.

#42 / / Camillasnyahem:

Jag har tävlingen i min blogg med men jag borde ju få tävla hos dig? Hoppas det inte anses som fusk att jag är med här. :)



Jag fick en craving på Bregotts salta smör när jag mådde som mest illa. Åt det bara en gång, kan inte ens kolla på det i mataffären nu. Haha. :)

#43 / / Therese ISAKS mamma:

Mådde illa nästan hela graviditetn..=(kunde äta gröna äpplen och bananer..(det skulle vara de riktigt blanka äpplena..

Senare fick jag smak för statiolkorv.. ville ha den längt in.. ju segare skinn desto bättre..Personalen på statiol bara glodde på ,ig..

#44 / / En mamma:

Apelsiner och apelsinjuice. Skäms nästan för att säga det, men jag mådde inte illa alls under hela graviditeten. Kunde äta det mesta men just apelsinjuice kunde jag döda för! ;)

#45 / / Vardagstugg:

spydde flera gånger om dagen i 24 veckor så det var inte mycket som gick ner men en sak som funkade var nudlar och speciellt buljongen..var nog för saltets skull misstänker jag. Sen drack jag myyycket mjölk, gärna 1½ liter per dag.. så nudlar och mjölk gick jag igång på =)



Annelie

#46 / / Geshiia - mamma till två pojkar:

Jag är gärna med! Jag sitter och funderar på om jag hade någon cravings men tror faktigst inte det.. jag hade väldigt svårt att äta något alls under bägge mina graviditeter.



Länkat: http://geshiia.blogg.se/tavlingar/2010/march/44-apoteket-en-bulle-ur-ugnen.html

#47 / / Anna:

Åh, passar perfekt då jag har 5 dagar kvar till Bf :)

Under denna grav. har jag varit helt GALEN i lakritsbåtar, men de MÅSTE vara färska, annars får jag kväljningar :/

#48 / / Sara:

Någonstans runt vecka 12 fick jag enorma cravings efter fisk och skaldjur. Det resulterade i att jag strök runt stans alla fiskaffärer bara för att få känna den "härliga" doften av rå fisk.

#49 / / Camilla:

Den craving som var mest utmärkande under båda barnens graviditet var påsk och julmust.



Så jag hoppas att turen är på min sida så jag kan med rent samvete (barnen blir rena till påsk ;)) så jag kan ta mig ett glas påskmust och minnas tillbaka till när de låg i magen.

#50 / / MalinL:

Hade varit kul att vinna och produkterna kommer väl till användning, då jag har BF imorgon!

Min craving är och har varit: BREGOTT

#51 / / Victorria:

Jag trodde att jag skulle bli en riktig tjockis under graviditeten och ha sug på godis och onyttigheter mest hela tiden... men istället blev jag bara sugen på nyttiga saker som man blir gott mätt på. Avakado var en riktig favorit! Nu när bebisen kommit däremot är jag sugen på sötsaker precis hela tiden...

#52 / / mini:

åå en sån underbart ljuvlig vinst, den skulle jag och bebisen verkligen behöva! min enda cravings under denna graviditetär sushi, inget annat än sushi. jag skulle kunna leva på enbart det hela graviditeten lång. när jag väntade ville så var min enda craving felix smörgåsgurka. jag var storkonsument, en burk om dagen. OCH jag drack ättikan. så, inga konstigheter. enka cravings här. mini

#53 / / Marie:

Åh det här hade varit perfekt. Har bf på fredag så any day now (det kanske blir et aprilskämt)!

Jag äter glass mest hela tiden. Men å andra sidan har jag alltid varit galen i glass så maken tror helt enkelt att jag använder graviditeten som en ursäkt för att få smälla i mig en portion om dagen.



Annars har mandlar varit det mest otippade. Kanderade, saltade, i m¨slin, hudcremen - you name it!



Måste bara säga att jag älskar bilderna på din vovve. Gifte mig med en hundallergiker så nu får jag stilla hundabstinensen på annat håll :)



Kram

#54 / / Åsa:

Vore toppen att vinna barnprodukter från Apoteket nu när första barnet är på väg :-) Besväras en hel del av illamående men blir sugen på sura saker såsom gröna äpplen, surt godis etc.

#55 / / anouk - Gravid:

Jag cravade blodapelsinjuice i tre dagar. Drack över två liter om dagen. Men lika snabbt som suget uppkom, lika snabbt försvann det igen. haha



[email protected]

#56 / / Linda - mamma till Lovina:

Hej jag är gärna med.



jag var galen i delicatobollar, kolsyrat vatten, apelsin och sibylla mat. haha



kram linda

#57 / / jimmy:

jag är med.



när sambon var gravid så åt hon oerhört mkt av nästan allt. hon älskade snabbmat och syrliga saker.



mvh jimmy

#58 / / Petra:

Lukten av nya (oanvända) gummistövlar....mmmm, min man fick hålla vakt i skoaffären och jag stod med näsan djupt ner i stövelskaften.



Mvh Petra

#59 / / Gunnel:

Mjölk. Mjölk, mjölk, mjölk. Inte så himla galen, men jag var galen i mjölk. Drack det som jag aldrig druckit det förr. Till allt och ingenting. Och då är jag ändå uppvuxen med mjölk till allt.



Håller tummarna för vinst!

#60 / / Amanda:

Kul med tävling! Vi vill såklart vara med. :)



Jag mådde så fruktansvärt illa under hela min graviditet så jag hade svårt att äta något alls. Och hade väl egentligen ingen direkt craving. Men något jag åt mycket var råa morötter. Det var ett bra tilltugg att gå och knapra på. :)

#61 / / Nina:

Är jätte gärna med och tävlar. :D



När jag var gravid så va ja mest sugen på frukt. Cola som ja va beroende av smakade en dag skit. Jag hade ju suget kvar, men det gick bara inte att dricka..



MEN det värsta var ju då jag fick rejäla cravings på semlor. I oktober. Det va ju inte lätt, å inte orkade ja baka. Men i nov hade ja lyxen att ja hittade mini semlor. Usch va ja åt nu när ja tänker efter :P

#62 / / Lotta:

Under båda (1½) mina graviditeter har jag varit en periodare som frossar en viss sak i max 1-2veckor innan jag bytar till något annat.



Den värsta för vikten var nog när jag fick craving efter kinderägg. Då fick jag ett STORT påskägg fyllt med kinderägg.



Denna graviditeten var det mest otippade då jag bara var tvungen att ha pannbiffar med löksås vilket jag i vanliga fall AVSKYR!

#63 / / Kristin:

Jag gillar inte fisk så värst mycket, men en dag då jag var gravid så var det bara panerad torsk som gällde. Eller ja, inte torsk, för det skulle jag aldrig köpa, men sån där fake torsk :) Det åts ett par ggr i veckan i vårt hem under en tid. Sen kunde jag inte få nog av O'boy. Inga direkt konstiga saker att bli sugen på kanske, men jag blev iaf gaaaalet sugen på sakerna. Haha.

#64 / / Sanna Mamma Till Skrutt:

Jag vill också vara med o tävla, vore ju inte helt fel o vinna så fina priser=)



När jag var gravid ÄLSKADE jag isbitar=)

#65 / / Madde:

Min crazy craving var Citroner i mängder, som sedan byttes mot päron, som byttes mot saltlakrits som byttes mot päronsplitt! =)

Hoppas jag har lady luck på min sida nu!

#66 / / Sandra gravid v.32:

Jag vill vara med och tävla! :)



Jag har haft och har många knäppa cravings men den som jag har haft mest begär efter är nog feffaronis och nu den senaste veckan har det varit Cloettas senaste choklad som är rättvisemärk, det måste vara den med mintcrisp i. Gudomligt god, kika in här och läs om den :)

http://www.cloettagood.se/

#67 / / Johanna:

Med mitt första barn kunde jag bara inte äta grillat och stekt kött, men när jag blev gravid för andra gången så hade jag hunnit lära om ig ige bara för att inse att jag även denna gång hade svårt för detta.

Under båda graviditeterna har jag varit väldigt sugen på knallgröna äpplen, satsumas och SVARTPEPPAR!



Svartpeppar på allt och svartpeppar i stora mängder. Nu är det ju inte fysiskt möjligt att äta enbart svartpeppar men tro mig när jag säger att jag drömde om att göra det!

#68 / / Birka:

Saltgurka doppad i nutella. Salt och sött på samma gång. Helst nedsköljt med apelsinjuice :)

#69 / / Linda:

Jag är kommentar nr 2 och kompletterar med min cravings...inte är den galen faktiskt väldigt nyttig. Jag säger bara APELSINER...surt ska det var.

Var galen i citrusfrukter även vid första graviditeten...kunde hugga in på citronklyftor och sambon stod och skakade på huvudet.

Så vem vet kanske "Pärlan" är en tjej..



Ha en fortsatt solig vårdag!

#70 / / Malin:

Jag var helt såld på stuvade makaroner med falukorv när jag var gravid. Vi åt det minst 5 dagar i veckan under en period. Tursamt är jag gift med en man som nöjde sig med den något enahanda kosten.



När jag var i slutet av graviditeten berättade jag om det här för min mamma, då visade det sig att hon var precis likadan när jag var i magen. Lite kul tycker jag ;)



Vad Sixten 1 år har för favoriträtt? -Falukorv självklart!



Hälsningar Malin

#71 / / evamar:

Mina STÄNDIGA cravings är choklad, men om jag inte är permanent gravid har det nog inget med graviditet att göra...



PS. Jag har länkat hos mig:



http://evamar.blogg.se/2010/march/babyprodukter-4-april-24.html

#72 / / En Mölnbobos Liv - Melvins Mamma:

Jag är gärna med i utlottningen, jag har tipsat här



http://molnboanna.blogg.se/2010/march/babyprodukter-fran-apoteket.html



När jag var gravid hade jag extrem craving på Färskpressad god morgon apelsin juice. Blev rätt dyrt.

#73 / / cammie:

jag kan inte få nog av yoghurt. Samoa. jag slukar 2 liter om dagen, rätt ur paketet..

#74 / / bulan&jag:

Har väldigt sug efter feferoni. Äter så det skvätter. Men det märkligaste suget upptäcktes när jag hade en Blackberry Bath Bomb från Lush liggandes hemma. Kunde knappt tänka mig att stoppa något annat i munnen än just den, så jag var tvungen att gnaga lite på den. Måste alltid ha en hemma. Inte bara för badet.

#75 / / Mamma Mia:

gray är väl att spy i 4 månader och sedan kommer världens lilla tjej till livet,,,,

#76 / / mariat:

Jag var helt galen i cevapcici hela min graviditet. Var nog det enda jag fick ner de 9 månaderna det varade.

#77 / / Annica:

jag var nog lite galen i häxvrål. fick nästan en stor påse med enbart haxvrål av min far. och det var så gott! (;

#78 / / Petra:

Jag var under lång tid galet sugen på riktigt starka drinkar, längtade verkligen efter en redig drajja :) inte helt lyckat när man är gravid... ;)

#79 / / Linda:

Vill absolut vara med och tävla och under min första graviditet så var jag ständigt sugen på lakrits med nr två och tre så tuggade jag minst en påse extra tuggummi om dan så jag fick ont både i mage och käkar hahah



Länkar http://familjengranberg.blogg.se/2010/march/vinn-babyprodukter-15.html



Kram Linda

#80 / / Love and be proud:

Jag deltar gärna... :)



Frukt, frukt, frukt med alla tre barn, 2 tjejer och 1 kille! ;)

#81 / / Lisa, Snart mamma!:

Hej!



Har egentligen bara haft en rejäl craving, Sirap! Jag kunde gå och längta efter sirap hela dagen. Såfort jag kom hem så tog jag mig en stor sked.. Och jag hade det på allt, yoghurt, glass, bananer, pannkakor, potatis..

Jag kan ju lova att det inte var bästa kombinationen med min diabetes. Men det var ju så gott! Nu när jag har 2 dagar kvar så har det som tur är lugnat sig lite.. :)

#82 / / Malin S Rehnström:

Tävla vill jag:)



Blev helt såld på wienerbröd under hela min graviditet, blev några stycken i veckan. Till detta drack jag kolsyrad läsk, vilket jag annars inte gillar.

#83 / / Förvirrade Morsan:

jag är med=)



den absolut knäppaste craving jag hade under graviditeten var diskmedel (!?) Jag ville inte äta själva diskmedlet, utan äta själva lukten. Det var inte lite frustrerande att veta att det jag var mest sugen på i hela världen och bara MÅSTE ha verkligen inte gick att få. Men många timmar med diskmedelssniffande blev det... Haha!

#84 / / Sara:

Det var egentligen ingen konstig craving. Men jag var sjukt sugen på vanligt kallt kranvatten. Drack flera liter om dagen.

//Sara

#85 / / Kristin:

Fick craving efter leverpastej och saltlakrits!

#86 / / Ann-Charlotte:

Jag hade craving på Ekologisk a-fil dom första 3 månaderna. Kunde blir galen när min kille köpte lättfil eller vanlig fil. Hahaha. Stackarn, han fick snällt gå ner till affären och köpa ny eller byta om det var fel. Kramar

#87 / / Linda:

Jag vill gärna vara med och tävla! :-)



Jag har haft nojjor på lite olika saker under mina graviditeter. En av dem var glassen Calippo cola.

#88 / / Olelsi / Nettan:

Jag vill vara med, fixade även en länk ang tävlingen:

http://olelsi.blogg.se/2010/march/tavla-om-ett-paket-i-fran-apoteket.html



* Älskade Coca cola och så åt jag saltlakrits*

Vilken kombination....fy vad hemskt, ja i flera månader. Jag som knappt dricker cola annars.



Min lilla tös blir 4 veckor ikväll, en underbar tjej som hoppas på att vinna liksom sin mamma.



Kram Olelsi / Nettan i Hälsingland.

[email protected]

#89 / / Elin J:

Jag är gärna med och tävlar! Jag älskade dessa geisha godisarna och gör det fortfarande men då var jag som TOKIG i dom! =)

#90 / / Emma Andersson:

Gatuköksmat! Hoho! ;)

#91 / / Malin:

Jag var helt tokig i vitkål när jag var gravid. Dessutom åt jag en gång en hel rå lök!!! Inte så bra för magen kanske... hihi!

#92 / / Annika:

När jag väntade stora pojken så var jag tokig i bacon och choklad. Å jag skulle ha det på natten också, och tillsammans. Alltså båda två samtidigt! Nu kan jag knappt se åt bacon överhuvudtaget, tycker det är riktigt snuskigt! =)

Länkat här: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlingsblogg/2010/march/babyprodukter-apoteket-en-bulle-ur-ugnen.html

#93 / / Milena:

1 KG morötter kunde jag glatt trycka i mig dagligen när jag väntade min lilla tjej, jag trodde bokstavligen att hon skulle komma ut orange :D

#94 / / maja:

Jag har sjælv inte haft någon crazy craving (eftersom jag inte varit gravid æn..) men min syster har haft en jævligt dryg graviditet med foglossning i v.15 and so on, så jag tycker hon ær værd ett pris:) http://jagocgpyret.blogg.se

#95 / / lukes:

Tjenare, allt bra idag? :)

#96 / / Tobbe:

Hej. :)

Allt bra en dag som denna? :)

#97 / / Cecilia, Kär-Smycken!:

Sköt om dig och ha en tokhärlig dag!

#98 / / Maria:

Jag blev tokig i POTATIS när jag var gravid med min första. Jag åt den i alla former men helst raggmunk. Åt det med bacon flera ggr i veckan och varvade det med potatismos, klyftpot och vanlig färskpotatis. MUMS. Med min andra var det klementiner, åt ca ett halv kilo om dagen.

Älskar din blogg och dina underbara bilder. Tack för det! MAria

#99 / / Therese:

Jag vill absolut vara med och tävla =)

Jag käkade clemetiner när jag var gravid, var alldeles galen i det och gömde påsarna med frukt hemma för min sambo!

#100 / / Johanna:

Jag åt veganskt innan jag blev gravid och i början av graviditeten. Sedan lite fisk för hjärnan och ögonens skull. Men så på våren fick jag en konstig craving. Keso! I över en vecka stod jag emot, sen gick det inte verkligen inte längre. Kesokesokeso behövde kroppen ha. (och så glass gick det över i sen, kanske mindre lyckat ;P )

#101 / / Anna:

Jag har grymma cravings efter dumplings. :D

#102 / / Linda:

jag är gärna med. vore super att vinna lite så man har till pyret behgar titta fram :) än så länge har jag gfaktiskt inte haft någon riktig craving. därimot var jag choklad och kaffe tokig innan jag blev gravid men inte varit sugen på någon av dessa under heeela graviditeten. mycket märkligt!



ha det fint!

#103 / / LottaS:

Jag har sju barn men har inte haft så många cravings...vid en graviditet däremot var jag tokig efter pizzasallad ;) Sprang runt på pizzeriorna här o köpte massor =)

#104 / / Vanessa:

Sand, jag åt sand i massor, tvingade maken att smyga ut till sandlådan på lekplatsen och stjäla hem hinkar som jag sedan kokade i omgångar, fuktade med kallvatten och åt med sked framför tv:n, helt delikat! Kan fortfarande få ett litet sug, och sonen är 5 månader...

#105 / / joacim:

Diskriminering ;)

Vill ha tröstpris...



Hade jämt ärenden för att pleaza min älskade Andréa's anti-cravings av stekos.



Fick knappt kött på hela vår graviditet! snyft

#106 / / Susanne Suomi:

Citron och lime skulle det vara, drack ca 2 liter lime/citronvatten per dag under hela graviditeten. Gissa hur mycket man springer på toaletten då med tanke på att bara att vara gravid gör en kissnödig :P



#107 / / Camilla ~ elmida.se:

Skoj att läsa allas tokigheter!



Jag har inte haft såå knasiga idéer för mig.

Med 1:an var jag bara tvungen att käka Ahlgrens Bilar - i mängder!!!



2:an - hade jag dille på persilja, köpte en sån där kruka om dagen, satt och pillrade rötterna för att få ut så mkt som möjligt :O)



3:an - var det godis igen



4:an - hinkade litervis med Obo'y!

#108 / / Anna:

Jag säjer bara... lukten av gravad lax!!!! Mmmmmm Det är nog bara för att man inte bör äta det som gravid :) Dessutom sätter suget efter syltlök in ett par gånger om dagen :)...

Tur att vi inte har så långt kvar!

#109 / / care69:

Jag är med!

Sist jag var gravid var min craving Semlor. Minst en om dagen...

Tur att de inte säljs året runt.

Idag är jag inte lika förtjust i semlor.



Har länkat:

http://care69.blogspot.com/2010/04/4-april-vinn-produkter-fran-apoteket-en.html

#110 / / Anki J:

När jag väntade vår första dotter (för 22 år sedan, oj är det verkligen så längesedan?) fullkomligt vräkte jag i mig mandel. Var tvungen att ha minst ett par påsar hemma som inte var öppna + en som jag då åt av, för att känna mig lugn.

Havregryn är oxå något som jag har haft förtjusning till under alla mina tre graviditeter. Den som inte vet så blir man snustorr i munnen av att äta grynen som de är ;)

Kram

#111 / / MammaTessan:

Jag är med och tävlar.

Och när jag var gravid var jag som besatt av Daim struten. Jag åt nog fler Daim glassar under graviditeten än vad jag tidigare gjort i mitt liv.

#112 / / Linda S:

Nä, det var tvärt om. Jag som tidigare (och senare) hade ätit hamburgare med god aptit mådde riktigt illa bara jag TÄNKTE på hamburgare.

#113 / / nini:

Jag åt tacaotallrik hela sommaren flera gånger om dagen till det gnagde jag på skalade citroner hmm

Alltså jag kunde vakna på morgonen och vilja äta tacos hua ryser bara jag tänker på det nu

#114 / / Erika - Gravid:

Jag är med och tävlar!



Har inte haft några cravings under min graviditet men lite lustigt att jag som är vegetarian sedan 9 år tillbaks en period vart sugen på korv vid exakt samma klockslag varje dag!

#115 / / Sofia:

Jag ville bara äta vit mat; Redd grönsakssoppa, stuvade makaroner, blomkål och storfavoriten estrellas färdigpoppade popcorn, slickade t.o.m saltet från påsen när popcornen var slut! Gud nåde den som kom nära min popcornspåse...

#116 / / Andreas:

Hej! Hoppas även en medgravid pappa får vara med och tävla :)Min tjej var fullkomligt tokig i saltgurka och det var lite panikartat om burken tog slut... Inte det lättaste att få tag i klockan 21.00 en lördagskväll...

Mvh Andreas

[email protected]

#117 / / Emma:

Toblerone i stora lass! Det var verkligen en craving som gick över när lillan fötts. Numera kan jag inte ens se förpackningen utan att känna mig lätt illamående...



Mvh Emma

[email protected]

#118 / / Emma [ M i s s G r i m m ]:

Har inte fått några galna cravings, däremot har jag börjat äta ägg (vilket jag har avskytt förut). Sen har min konsumtion av lakrits ökat enormt!

#119 / / Sanna, baby Leons mamma:

"Jag har väl inte haft nån craving när jag var gravid?" frågade jag sambon.



"Inte?!" svarade han och höjde på ögonbrynen. Och undrade sedan om jag alltid åt wasabi direkt ur tuben? Eller brukar äta rå lök som det vore ett skalat äpple? Eller ofta frågade om jag fick ta mina lunch- och middagskamraters chilibitar på thairestaurangen?



"Mja ..." fick jag ju erkänna. Jag har nog aldrig uteslutande ätit gomfrätande måltider som jag gjorde när baby Leon låg i magen. Allt skulle brännas på tungan och riva i halsen. Gärna så att tårarna började rinna.



Till saken hör att jag inte ens gillar stark mat annars.



Så okej då. Jag inser väl nu att jag har haft en ganska rejäl släng av graviditetscravings. Har jag riktigt tur har den passionerade hettan överförts till vår älskade son.



/Sanna, mamma till jordens mest älskade Leon



#120 / / Veronica:

Jag är gravid nu, halva tiden gången med 1:a barnet :)



Under de första månaderna när jag mådde illa precis jämt så hade jag många anti-cravings! Avskydde lukten av det mesta och kunde inte ens hålla tyst om det när vi var bortbjudna. Kött var särskilt vidrigt.



Min craving var istället salta pastiller utav ETT visst märke, bara dem. Min sambo och mina vänner började köpa såna påsar åt mig ;) och jag hade alltid såna i handväskan. Bakad potatis var också en av få rätter jag ens kunde få ner, så ett tag åt vi bakad potatis nästan varje dag. Inte så kul med tanke på att det tar ett par timmar i ugnen att baka dem och som gravid är man ju hungrig NU NU NU! Jag var ett monster :) Tur min sambo är snäll & förstående och tur jag kan äta mer än bakad potatis numera! ;)



Rolig tävling!

Mvh Veronica

#121 / / Tova:

Är gärna med och tävlar!



Hade väl inga direkta cravings under graviditeten, förutom att jag helt plötsligt blev förtjust i kött, flottigt och såsigt :) exempelvis bearnaisesås, som jag hatat i hela mitt liv innan! (Det suget har jag för övrigt fortfarande kvar ;))



Kramar

#122 / / jonna:

Färskpressad apelsinjuice och digestivekex. I sängen. Helst serverade av någon annan, så att jag inte behövde stiga upp alls. :)

#123 / / Josefine:

Jag levde på fiskpinnar och pulvermos de två sista månaderna av min graviditet. Både till lunch och middag! :D