/ Huset /

Attans!

Markland från IKEA

Vad snopet! IKEA har slutat sälja golv. Och vi som hade tänkt lägga samma vita golv (Markland från IKEA) som vi har på hela övervåningen (förutom i vårt sovrum) i Eltons blivande rum...
#1 / / kurdisk muslimsk tjej <3:

går det inte att kontakta cheferna? :D Dem kanske har några golv hemma :D

#2 / / smäm:

Men naaaaj!!!

#3 / / POOS:

Men, varför händer sådant alltid så olägligt? :(

Jag och min sambo har det mörka i tv-rummet och skulle ha samma i köket. Men vips, så var det också borta :(

#4 / / Paula - Min lugna vrå:

Attans, så typiskt!

Men detta borde ju gå att ordna,

har du varit i kontakt med IKEA?

Jag ser nämligen att det vita (Markland) golvet

fortfarande finns på IKEAS finska hemsida.

(jag är finlandssvensk)

Det borde ju gå att forsla över ngr paket tycker man :D



Hoppas det löser sig!

Kram, Paula

#5 / / Eva:

Mmm...då är vi två med samma problem. Golvet vi lagt i ena sovrummet hade utgått nu när vi skulle lägga i andra sovrummet. Däremot har de fått in en ny serie golv som vi köpte som inte va helt olik...så tror inte de har slutat sälja helt, bara bytt sortimentet (åtminstone här i uppsala). Ett plus var att nya golvet var redigt förbättrat så mycket lättare att lägga och ett snyggare slutresultat. =) alltid nåt.

#6 / / Anness Design:

Japp, japp. I know! Vi såg detta att dom skulle sluta sälja markland. Och vi som hade planerat köpa både vitt och grått fick jätte brått att köpa allt på en gång innan det försvann helt.



/Kram Anne

#7 / / Maria - med bebis i magen ☆:

åh vad typiskt!

#8 / / catja:

Det är typiskt IKEA. Jag hade kollat med DK. I värsta fall får ni köra en bit men kanske se det som en utflykt för dagen och besöka skåne och dk. Man kör enkelt över bron. Kan vara lönt att ringa och höra om paket finns kvar.

#9 / / christine:

var har ni hittat den fina kandelabern?

#10 / / Ann-Louise:

Christine: Jag har fått den av min mamma. Vet inte riktigt vart hon har fått tag på den. :)

#11 / / i min lilla lilla värld:

Det kom ju mindre lägligt då ju... När slutade dem med det??

#12 / / Lisa:

Hej!



Det större varuhusen i Sverige kommer fortsätta sälja golv men de finns inte kvar i ord. sortiment och därför inte heller de mindre varuhusen.



Hälsningar

Lisa

#13 / / Andrea - mamma till Knut.:

Hej! Vi har samma problem.. Finns en utmärkt ersättare dock; Forbo Ocean. Lycka till, och cred till de vackra foton du tar.

#14 / / Malin:

Jag är så lyckligt lottad då jag hittade hit. fantastiskt fina bilder, jag blir sjuk av avund! :) Så fina bilder att jag nästan börjar gråta.

#15 / / marcels:

Den där taklampan är så otroligt vacker!! Och jag måste bara få säga hur fantastiska dina foton är.

#16 / / catja:

>>>#9: christine



Kandelabern ser ut exakt som de som City Gross säljer i olika storlekar. Från cirka 30 cm hög för den minsta och största storlek är över två meter hög och står på golvet. Bra pris på dem. Förra veckan hade de till och med erbjudande på dem i.a.f. här nere hos oss i Skåne.

#17 / / Lucy Ewelyn {lucypath.com}:

Men vad tråkigt! Varför?