/ Allmänt /

Tävlingsdax!

Tävling i samarbete med Apoteket

Det enda du behöver göra för att vara med är att berätta om du någon gång bränt dig i solen (ett ja eller nej räcker) samt svara på om Barbapapa Solspray från Apoteket är vattenresistent eller ej.

Lämna svaren i en kommentar tillsammans med din mejladress under det här inlägget. Tävlingen pågår till och med den 5 juni och därefter dras en vinnare.


Vinst: Apoliva sollotion spf20 (värde 139 kr), Apoliva barbapappa sollotion spf 25 (värde 125 kr), Apoliva barbapappa aftersun (värde 59 kr), Apoliva solcreme spf 25 (värde 89 kr) och Apoliva aftersun (värde 59
kr).

Lycka till! :)

Just nu har Apoteket även ett erbjudande om ”Köp 2 solprodukter få 25% rabatt” och ett om Köp Apoliva Barbapapa Solspray och 10 kr skänks till SOS Barnbyar.

Vinnaren blev Ullrika. Stort grattis!!! :-)
#1 / / Sandra:

När jag var liten brukade jag bränna mig på axlarna väldigt lätt och fick därför oftast bada med t-shirt på. I vuxen ålder har jag bränt mig riktigt rejält en gång - jag bytte modell på bikini och den lilla triangeln hud ovanför väster bröst som inte var van vid sol blev så bränd att den än idag ser litet underlig ut. Som tur var är det inte värre än så - men nu är jag alltid supernoga med solskyddet!

Andra frågan:

Barbapappa solspray är MYCKET vattenresistent! ;)



Kram från mig!

#2 / / Gunnel:

Jag brände mig en gång så illa i juli att jag hade ränder kvar efter bikinin vid årsskiftet. Aj. Och jag tror bestämt att solsprayen är vattenresistent!

#3 / / ullrika:

Fötter och öron är lite oväntade ställen jag ofta brände mig på, förr. Nuförtiden är jag både duktigare på att skydda mig, plus att jag är övertygad om att solskyddsprodukterna är MYCKET bättre idag än de var för bara tio-femton år sen?



Och jupp, Barbapapa-sprejet sitter kvar i alla väder; vattenresistent it is!

#4 / / Ingalill:

Jag brukar vara noga med solskydd men förra sommaren när jag låg och solade lyckades jag bränna mig under fötterna, där hade jag helt glömt bort att smörja....



Barbapapa solspray är extra vattenresistent!

#5 / / Catti:

Förra sommaren tillbringade jag en heldag på stranden och var mycket noga med att smörja in mig, men lyckdes glömma ryggen då jag satt i en brassestol hela dagen, men det hjälpte tydligen inte då jag brände mig där och alla kläder gjorde ont i ett par dagar.



Barbapapa solsprayen är vattenresistent.

#6 / / Karin L:

Barbapapa är mycket vattenresistent tillochmed!



Min värsta solbränna fick jag en sommar för nästan tjugo år sedan då jag var femton. Familjen skulle resa till USA och eftersom vi ändå skulle mellanlanda i Portugal så hade vi bestämt oss för att stanna där i två dagar. Första dagen ägnades åt attack-turistning i Lissabon, och den andra dagen tillbringade vi på stranden, ivriga att få lite semesterfärg. Stranden var öde, omgiven av klippor och vågorna var lite vilda. Det var en härlig dag och vi badade och picknickade. Utmattad somnade jag på mage, liggande i solen, och vaknade två timmar senare med en svidande rygg. Dagen därpå skulle vi flyga vidare över Atlanten. Vid det laget hade jag solfeber, stora ömma vattenblåsor på axlarna och en skinnflådd rygg - aldrig har en behå skavt så mycket, en flygresa känts så lång och en stol varit så förtvivlat obekväm.

#7 / / Sara:

De är klart att man har bränt sig någon gång, alla glömmer ju att smörja sig ibland...

Barbapappasolkrämen är vattenresistent, precis så där bra som man vill ha det till barn :)

//sara

#8 / / Marcela:

Det var när jag var i Chile tillsammans med familjen, för ett par år sedan.. Vi skulle ut till stranden och precis när vi kom fram insåg vi att vi glömt solskyddsfaktor. Men vi tänkte att om vi vänder på oss ofta så borde det inte vara något problem och så stannar vi inte så länge.



Problemet var att vi alla råkade somna på den lugna stranden vi hittat och där låg vi i ca fyra timmars tid. När vi gick hem insåg vi att vi bränt oss då vi var röda, men inte så mycket som jag fick känna på de kommande fem dagarna då jag blev sängliggande och inte kunde röra mig pga att jag bränt mig. Huden kokade på mig och det var bland det värsta jag varit med om.

#9 / / kira:

Hej ! jag är gärna med och tävlar! det här är min historia:

Jag tror det var första gången jag bränt mig på ett sånt ställe! och det var när jag var i thailand nu i julas, och hela dagen låg jag ute i vattnat och dykte efter fiskar och så (bara med cyklop) och såklart är det inte så bra att ligga i solen i vattnet i flera timmar i bara bikini. Och sedan när jag kommit upp och duschat så kände jag att det gjorde ont när jag gick, det gjorde ont precis innan rumpan på låren, och det gjorde ont varje gång jag gick! och det syntes ju såklart precis vart min bikini hade suttit! haha, jag rekomenderar inte detta!



och barbapappas solkräm är mycket vattenresistent, vilket ju är väldigt bra om man ska ligga ute i vattnet och titta efter fiskar!

kram!

#10 / / Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan:

Barbapapa solspray är vattenresistent.



Oh ja, jag har bränt mig många gånger. Alldeles för många. (Jag värdesatte brun hud helt sjukt mycket som 20-åring, har blivit klokare nu.) Men värst blev det nog ändå när jag åkte med bil genom Texas och satt med ena armen utanför bilfönstret. Efter 3 timmars bilfärd AJ AJ AJ.

#11 / / Maritha:

Ja, Barbapappas solspray är vattenresistent!



Jag skulle skydda in lille son och sitter med ryggen emot så han får skugga när vi är ute med några vänner på en ö som vi tog oss till med båt.

Det svalkade skönt och jag var lite småblöt eftersom det gick vågor och stänkte lite hela tiden. När vi kom in till land igen och jag skulle sätta på mig en kofta framåt kvällen så kände jag att det sved och jag lovar att jag var helt röd som en tomat på hela ryggpartiet...ingen sömn den natten kan jag lova.

#12 / / Anna L:

Ja det har jag. Brände övre ryggpartiet en gång som barn vilket gör att jag har fruktansvärt fula bruna märken på den. Hatar dem och har alltid gjort det!



Japp de är vattenresistenta

#13 / / Anna L:

Ja det har jag. Brände övre ryggpartiet en gång som barn vilket gör att jag har fruktansvärt fula bruna märken på den. Hatar dem och har alltid gjort det!



Japp de är vattenresistenta

#14 / / Anna L:

Ja det har jag. Brände övre ryggpartiet en gång som barn vilket gör att jag har fruktansvärt fula bruna märken på den. Hatar dem och har alltid gjort det!



Japp de är vattenresistenta

#15 / / Heidi:

Oj va många gånger jag bränt mig.Det jag kommer ihåg bäst är när jag för ett par år sedan va i turkiet på semester.Vi va ute på en båt tur och jag rå¨kade somna längst fram på båten ett tag..Gissa om jag va sönderbränd! Ansiktet va fullt med blåsor o hela baksidan av mig va knallröd! Behöver jag säga att jag åkte på århundraders solsting och hade jordens frossa!



Japp dom är vattenresistenta.

#16 / / Ullis:

Japp bränt mej har jag gjort (tyvärr) när man var yngre. Dock har min doktor nu sagt till mej på skarpen att inte vara ute i solen när den är som farligast och att alltid vara insmord med sollotion, så på senare år har jag klarat mej ifrån det!

Ja sprayen är vattenresistent!

#17 / / whynja:

1: Om jag har bränt mig? Jajemän! Var i Turkiet och låg vid poolen i fem dagar. Inga problem. Sista dagen låg vi vid stranden, och använde samma solskyddsfaktor. Aj aj aj! Vem hade väl kunnat ana att det skulle vara sån skillnad?



2: Jomenvisst är sprejen vattenresistent!

#18 / / Anonym:

Var på en av fijiöarna. Vek ner bikinitoppen lite mer än vanligt,men glömde smörja in den där vinterbleka huden som så sällan ser solen... Fick gå utan bh ett tag...



Barbapapasprayet är vattenresistent.

#19 / / anouk - En Rookiemammas vardag:

Ja. Och Ja.

#20 / / Carin:

Ja visst har jag bränt mig, både en och två gånger. Men peppar peppar aldrig riktigt mycket. Och jag vaktar som en hök på mina älsklingars små kroppar.

Barbapapa solspray är tom extra vattenresistent och ska appliceras i två lager! :-)

#21 / / Jennica ohlström:

Har faktiskt inte bränt mig så många gånger...men det har självklart hänt och det vet vi alla att det inte är så skönt, helt klart inte värt det. Finaste brännan får man med solkräm, då slipper man också flagna som ett gammalt hus=)tror bestämt den är vattenresistent. Må så gott!

#22 / / Lotta:

JA, jag har bränt mig varenda gång jag varit på solsemester.

Och JA, barbapapa solspray ÄR vattenresistent

#23 / / Jennifer på Fashioncut:

Ja jag har tyvärr bränt mig och barbapappa solsprayen är vattenresistent :)

#24 / / Christine:

Japp, flera gånger i mina ungdomsdagar =/ gör jag inte om. Smörjer in mina barn vis av erfarenhet.



Japp, barbapapasprayen är vattenresistent.

#25 / / Carola L:

Nej, jag har aldrig brännt mig



Ja, det är vattenresistent

#26 / / Erika:

Att jag har ja! Och ont gör det :P



Svar på frågan; Ja!!

#27 / / Lisa:

Klart man vill vara med.. :)

Brände mig då vi var utomlands och det var inte skönt.. Lyckades bränna mina axlar och näsan!



Och svaret på frågan är såklart JA! Den är vatteresistens!

#28 / / Therese F-B:

Hej!



Jag är den som ständigt måste sätta mig skuggan när solen är stark, bränner mig jämt varje sommar trots att jag är försiktig.

För nåt år sen brände jag mig så illa att jag va knallröd fram och bak trots krämen, tänkte dock inte på att den inte va vattenfast så när jag doppat mig i vattnet så försvann den ju.. Aj aj så ont det gjorde!

Blir nästan aldrig brun heller då jag inte knappt kan vara i solen, denna vinst skulle verkligen rädda min och min sons sommar, som har samma problem som jag.



//Therese

#29 / / Therese F-B:

Oj glömde svara på frågan: Så klart Ja det är den!

#30 / / Linda:

Har bränt mig många gånger xD så ja

Och den andra frågan ja den är vattenresistens :D

#31 / / Anonym:

Jag hade sprayen förra året så därför vet jag att jo, den är vattenresistent (till och med lite extra).



Och jag bränner mig nig varje sommar lite till och från, alltid ansiktet och fötterna. Resten förblir kritvitt.

#32 / / emelie melvins morsa.:

GÖR OM. Glömde uppgifterna. Förlåt.



Jag hade sprayen förra året så därför vet jag att jo, den är vattenresistent (till och med lite extra).



Och jag bränner mig nig varje sommar lite till och från, alltid ansiktet och fötterna. Resten förblir kritvitt.

#33 / / Sara:

Klart är att den är vattenresistent.



Ja usch ja - har känslig hud så bränner mig lätt tyvärr

#34 / / Petra:

Jag har bränt mig väldigt många gånger i solen, speciellt ansiktet! Ja den är vattenresistent :)

#35 / / Sara Svensson:

Ja, har bränt mig. Ja, den är vattenresistent!

#36 / / Anonym:

Nej.



Ja, självklart är den det.

#37 / / Melina:

jag har brännt mig, och JA det är den^^

#38 / / CLARA:

"Man bli ju inte bränd när man rör på sig", tänkte jag under volleyboll turneringen som vi hade i skolan. Jag ville inte ens tänka på solkrämen, men tji fick jag för det. När jag kom hem framåt kvällen hade jag stora solblåsor (som jag kallar dem för) över hela armarna. Svaret på frågan är då ganska självklar, man blir ju givetvis bränd och inte brun snabbare.

#39 / / Rebecca:

1. Året var 2008 och jag skulle äntligen få åka utomlands för första gången, resmålet blev Egypten tillsammans med min pojkvän. Mina nära och kära varnade mig mycket, inte bara för alla egyptier som ville köpa en utan också för värmen. Vi hann knappt in på hotellrummet innan kläderna åkte av och inom loppet av bara några sekunder så var vi ute vid stranden. Redan när jag kom ut kände jag en aning kyliga vindar som svepte förbi och blev därför besviken över att det inte alls var så varmt som jag trodde. "Jag kommer ju aldrig att bli brun här". En hel dag spenderade jag ute i Egyptens över 30 grader varma temperatur, UTAN SOLSKYDD. Hade jag lagt mig på hotellets middagsbuffé hade människorna nog frågat sig varifrån de hade fått en sådan stor tomat ifrån. Knallröd och ont gjorde det. Kan lova att jag inte fick särskilt mycket sömn den natten och att After-sun flaskan var slut morgonen därpå.

Om 3 veckor befinner jag mig i Turkiet, där det kommer att vara ännu varmare med tanke på att det är sommar. Skulle ju vara perfekt ifall jag slapp göra en "favorit" i repris, om man nu kan kalla det för favorit...



2. Nej! Jag vet många som inte använder solskydd eftersom de påstår att de ska bli brunare, men sanningen är att man bara blir mer bränd. Dessutom får man en betydligt vackrare och jämnare bränna när man har smörjt in sig, vilket är perfekt när de korta kläderna tas fram ur garderoben nu till sommaren.

#40 / / hanna andersson:

ja det har jag och JA det är väldigt vattenresistent! har nämligen en hemma då jag badar mer än jag solar ;)

#41 / / Sandra:

Ja tyvärr :( Därför vore det ju bra om jag vann solskyddsprodukterna ;)



Och ja, Barbapapa Solspray är vattenresistent

#42 / / Emelie:

Ja, vem har inte det? ;)

Japp det är den.

#43 / / Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!:

Ja! Och ja den är vattenresistent! :D

#44 / / Fanny:

Jo jag har tyvärr bränt mig... Men som tur är så gör jag det inte så lätt!

Barbapappa solspray är vattenresistent!

#45 / / Momo:

Nej, jag har aldrig i hela mitt liv bränt mig i solen och jag använder mig faktiskt inte utav solkräm överhuvudtaget.

Men är med och tävlar för att jag nyligen börjat använda solkräm eftersom det tar längre tid att bli brun om jag har solkräm på mig, jag vill nämligen inte bli brun!! Fast det går ju inte att undvika men som sagt så tar det lite längre tid att bli brun om jag har solkräm på mig.



Ja, den är vattenresistent!

#46 / / Mamma Evelina:

Svaret är ja, på barbapapa frågan. Nej jag har aldrig bränt mig.

#47 / / EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA:

Jodå jag har bränt mig, inte så mycket i vuxen ålder då jag brukar vara bra på att smörja mig. Näsan brukar kunna vara i riskzonen.



Svaret på frågorna är JA på båda



Har tipsat här



http://molnboanna.blogg.se/2011/may/solskydd-46-1.html

#48 / / jenny:

Ja det har hänt ett antal gånger!

Och ja den är vatten resistent

#49 / / Lotta:

Jag brände mig nått fruktansvärt när jag var i Thailand senast. Efter det har jag blivit väldigt försiktig med solen även här hemma.



Barbapapa Solspray är tom Mycket vattenresistent.

#50 / / Anonym:

Säljes: Sommarens snyggaste solglasögon, Ray Ban wayfarer!! Riktigt vrakpris, 500 kronor (nypris 1299:-!!) Passa på, först till kvarn. http://bloppisjosse.blogg.se/2011/may/saljes-ray-ban-wayfarer2140-tortoise.html

#51 / / Jessica:

Har vid flera tillfällen fått komplimanger för min röda ögonskugga, när jag egentligen bränt upp ögonlocken så det svider och gör riktigt ont! :P



Och självfallet är Barbapapa Solspray vattenresistent!

#52 / / Carro:

Jag har bränt mig tyvärr. Har iaf inte fjällat, men kan bli ordentligt röd om jag fuskar med SPF.

Sprayen är vattenresistent!!!

#53 / / Nöjesportalen:

Checka in bloggen med nya storfilmer varje dag!

Det är helt gratis och allt du behöver göra är att trycka på play!

#54 / / Spacegirl:

Ja.



Ja, den är vattenresistent.

#55 / / Hannele - mamma till 2 prinsar:

Yep jag har bränt mig..senast förra sommaren, ajaja :/



Och yep solkrämen sitter kvar i alla väder dvs är vattenfast ^^

#56 / / © ISABELLA | www.iisabellaeriksson.blogg.se:

1. Ja det har jag... verkligen skulle man kunna säga! :p

2. Ja, det är den!

#57 / / Nina [ljuvligt]:

Jadå, har bränt mig flera gånger, trots att jag är väldigt noga med solskyddsfaktor. Den underbara och hett efterlängtade vårsolen kan vara väldigt förrädisk och även om jag alltid ser till att ha solskydd hemma året om, är det lätt att glömma bort den i den där ljuva försommarvärmen.



Och ja, vattenresistent är den minsann!

#58 / / Nina [ljuvligt]:

Jadå, har bränt mig flera gånger, trots att jag är väldigt noga med solskyddsfaktor. Den underbara och hett efterlängtade vårsolen kan vara väldigt förrädisk och även om jag alltid ser till att ha solskydd hemma året om, är det lätt att glömma bort den i den där ljuva försommarvärmen.



Och ja, vattenresistent är den minsann!

#59 / / joHannah:

Ja jag har bränt mig.

Ja den är vattenresistent.

(jag har länkat:http://rockbarnettavlar.blogspot.com/2011/05/tavla-hos-en-bulle-i-ugnen.html)

#60 / / JoHannah:

(jag tror inte det första gick iväg, det knasade sig här).

Ja jag har bränt mig.

Ja den är vattenresistent.

(jag har tipsat:http://rockbarnettavlar.blogspot.com/2011/05/tavla-hos-en-bulle-i-ugnen.html)

#61 / / JoHannah:

(jag tror inte det första gick iväg, det knasade sig här).

Ja jag har bränt mig.

Ja den är vattenresistent.

(jag har tipsat:http://rockbarnettavlar.blogspot.com/2011/05/tavla-hos-en-bulle-i-ugnen.html)

#62 / / ida:

1.Jag bränner alltid axlarna och jag lär mig aldrig av mina misstag heller.

2. Ja, den ska fingera om man blir blöt

#63 / / Fia:

Yes åh yes. I början på 90 talet brände jag mig i ansiktet så att jag trodde det skulle ramla av. Jag skulle sola solarium och ingen talade om för mig att det fanns något som hette ansiktsförstärkare... 30 minuter... nya rör. Ansiktsförstärkare på hela tiden. Jag var inte vacker efteråt och mådde otroligt dåligt. Sen fick mamma hudcancer och man fick lära sig att hålla sig undan från solens strålar och använda solskydd och istället brun-utan-sol... Lovely!

Visst är den vattenresistent!

#64 / / Emmafortuna:

1. Jag har bränt mig många gånger...Min värsta solmiss inföll under en påskhelg på 1980-talet. Som fåfäng och albylvit tonåring tyckte jag att jag var Einstein när jag presenterade min nya uppfinning: solskärmen. En veckad skärm tillverkad av en tårtkartong och klädd med aluminiumfolie. Sen parkerade jag mig ett par timmar vid vår soligaste knut med skärmen under hakan. Visst funkade det: från kritvit till vulkanutbrottsröd...



2. Barbapapa solspray är extra vattenresistent!



Mvh Emma

#65 / / Emmafortuna:

1. Jag har bränt mig många gånger...Min värsta solmiss inföll under en påskhelg på 1980-talet. Som fåfäng och albylvit tonåring tyckte jag att jag var Einstein när jag presenterade min nya uppfinning: solskärmen. En veckad skärm tillverkad av en tårtkartong och klädd med aluminiumfolie. Sen parkerade jag mig ett par timmar vid vår soligaste knut med skärmen under hakan. Visst funkade det: från kritvit till vulkanutbrottsröd...



2. Barbapapa solspray är extra vattenresistent!



Mvh Emma

#66 / / Sandra:

Jag har bränt mig en gång, men det var inte SÅ bränt som många bekanta brukar bli.



Den är extra vattenresistent.

#67 / / Bella:

Såklart man nån gång har bränt sig i solen då man har varit slarvig och glömt solskyddsfaktorn hemma, inte bra! Svaret på andra frågan: Barbapapa Solspray är extra vattenresistent.

#68 / / viki:

Barbapapa är vattenresistent!



Ej bränt mig, som tur!

#69 / / Sandra - mamma till Molly:

Ja, jag har bränt mig ett flertal gånger. Mest då jag åkt utomlands och alltid gjort om samma tabbe, att bränna mig! :/

#70 / / Nicole:

Ja. Jag brände min hud ordentlig några år sen. Jag solade utan solskydd i nästan hela juni månad och helt plötsligt så blev jag väldigt solbränd, plus så fick jag så torr hud att jag började få flera små sår och huden började falla av. Än idag så har jag små ärr här och där. Jag försöker alltid att ha på mig solskydd, men ibland så har man bara inte råd, så jag varierar. Sen använder jag body lotion hela tiden så att min hud inte blir så uttorkad som den blev den sommaren.



Ja, Barbarpapa solspray är vattenresistent.

#71 / / Cilla:

1) JA! Jösses ja..

2) Japp, Barbapapa Solspray från Apoteket är vattenresistent!

#72 / / Zarah-Lou:

Kemiska- eller fysikaliska filter i barnsolskyddet? Hade varit en viktig frånga för mig om jag hade barn och skulle välja solskydd :)

/Pluggskadad x)

#73 / / Alice från TeenBeauty:

Nej, jag har haft tur och aldrig bränt mig i solen!

Och jaa, Barbapappa Solspray är mycket vattenresistent!



Gud vad kul det skulle vara att vinna! Jag ska nämligen flytta till Los Angeles i sommar och där kommer jag behöva massor med solskydd!



Tack på förhand!



MVH Alice

#74 / / Louise:

Ja och ja :D

#75 / / Lisa:

Jag brände mig ordentligt en gång. Sen dess har jag alltid solkydd på mig och jag sitter gärna under en parasoll istället för direkt i solen, man blir ju brun även i skuggan =)



Ja den är vattenresistent.

#76 / / Elin Jonsson:

Hej hej klart att man är med och tävlar!



Svar: Ja de har jag FÖR många gånger! Ja det är den!



håller tummarna



KRAM

#77 / / Mia:

1. svar JA det har jag



2. ja det är den

#78 / / Sanna:

1: ja, tyvärr många gånger

2. det är extra starkt vatterresistent.

#79 / / E.K - Mamma till Alicia & lillen i magen:

Svar: Ja på båda frågorna.

#80 / / J o H a N N a - design tävling på bloggen:

1. jaaa, om jag har :) för ofta tyvärr :( men denna vinst kanske kan hjälpa mej att göra de mindre ;)



2. japp det är den :)

#81 / / Hanna:

Hej!



jag är gärna med och tävlar!



Ja, den är vattenresistent, lite extra tom :)



Oh, jag- jag har bränt mig. Tyvärr många gånger med min känsliga hud. Man var ju något dummare när man var yngre....

...Jag var på Mallorca med mamma, sommaren efter nian. Hon tjatade på mig att smörja in mig hela tiden vilket jag gjorde. Dock inte sista dagen! Tyckte inte jag blivit brun, visste att bästisen hemma var brunare än mig fast hon itne varit en vecka vid Medelhavet. Så jag ljög. Sa att jag smort in mig och la liksom inte till att jag gjort det med mammas sololja, gick hela dagen i solen.....

....låg i feber hela natten, med blåsor på axlar. Det enda som funkade var yoghurt, men det fanns bara fruktyoghurt i hotellets butik. Så jag låg med fruktyoghurt i badkaret och grinade mig genom natten. Liksom min stackars mamma som bannade sig själv över att hon var så lättlurad.



Må gott!

#82 / / Pappan Anders:

Ja! Jag har bränt mej.

Den e vattenresistent :-) och den skulle passa till min Lukas som e familjens firre.

Ha De!

#83 / / Pappan Anders:

Ja! Jag har bränt mej.

Den e vattenresistent och vore perfa till min son Lukas. Lukas e familjens firre :-)

Ha De!

#84 / / Sandra Larsson:

1. JA

2. Ja den är vattenresistent!

#85 / / nike shox sko:

http://www.nikeshoxsko-no.net nike shox sko

http://www.nikeshoxsko-no.net cheap nike shox

http://www.nikeshoxsko-no.net nike shox sale

http://www.nikeshoxsko-no.net discount nike shox

http://www.nikeshoxsko-no.net/nike-air-max-sko-men-c-1.html Nike Air Max Sko Men

http://www.nikeshoxsko-no.net/nike-air-max-sko-women-c-2.html Nike Air Max Sko Women

http://www.nikeshoxsko-no.net/nike-shox-men-sko-c-4.html Nike Shox Men Sko

http://www.nikeshoxsko-no.net/nike-shox-women-sko-c-3.html Nike Shox Women Sko

http://www.nikeshoxsko-no.net/airmax-tn-new-men01-p-527.html AirMax TN New Men_01 - $76.00 : Cheap Nike Shox Sko Sale

http://www.nikeshoxsko-no.net/airmax-tn-new-men02-p-528.html AirMax TN New Men_02 - $76.00 : Cheap Nike Shox Sko Sale

http://www.nikeshoxsko-no.net/airmax-tn-new-men03-p-529.html AirMax TN New Men_03 - $76.00 : Cheap Nike Shox Sko Sale

http://www.nikeshoxsko-no.net/airmax-tn-new-men04-p-530.html AirMax TN New Men_04 - $76.00 : Cheap Nike Shox Sko Sale

http://www.nikeshoxsko-no.net/airmax-tn-new-men05-p-531.html AirMax TN New Men_05 - $76.00 : Cheap Nike Shox Sko Sale

#86 / / opi nail polish online:

http://www.discountopinailpolish.com/ discount opi nail polish

http://www.discountopinailpolish.com/ opi nail polish wholesale

http://www.discountopinailpolish.com/ opi nail polish online

http://www.discountopinailpolish.com/ wholesale opi nail polish

http://www.discountopinailpolish.com/elegant-spain-opi-collection-c-4.html opi spain collection

http://www.discountopinailpolish.com/france-opi-collection-c-5.html opi france collection

http://www.discountopinailpolish.com/russian-opi-collection-c-6.html opi russian collection

http://www.discountopinailpolish.com/brightpair-opi-collection-c-7.html opi bright pair swatch

http://www.discountopinailpolish.com/sunbelievable-opi-collection-c-8.html opi sunbelievable collection

http://www.discountopinailpolish.com/night-brights-opi-collection-c-9.html opi night brights collection

http://www.discountopinailpolish.com/india-opi-collection-c-10.html opi india collection

http://www.discountopinailpolish.com/japanese-opi-collection-c-11.html opi japanese collection

http://www.discountopinailpolish.com/european-opi-collection-c-12.html opi european collection

http://www.discountopinailpolish.com/opi-spainnle44-p-11.html opi pink nail polish

http://www.discountopinailpolish.com/opi-sunbeleivablenld28-p-46.html opi blue nail polish

http://www.discountopinailpolish.com/opi-russianlr53-p-29.html opi red nail polish

http://www.discountopinailpolish.com/opi-japanese-nlj09-p-81.html opi orange nail polish

http://www.coachluxury.com/ Cheap coach bags

http://www.coachluxury.com/ Discount coach handbags

http://www.coachluxury.com/ Coach wallets

http://www.coachluxury.com/ Coach online outlet store

http://www.coachluxury.com/new-arrive-coach-of-2011-c-104.html Coach New Arrivals Handbags

http://www.coachluxury.com/coach-handbags-c-92.html Coach Handbag Outlet Store Online

http://www.coachluxury.com/coach-crossbody-bags-c-81.html Coach Cross Body Bags Cheap

http://www.coachluxury.com/coach-wallets-c-93.html Coach Outlet Wallets On Sale

http://www.coachluxury.com/coach-hobo-bags-c-83.html Coach Hobo

http://www.coachluxury.com/coach-jewelry-c-94.html cheap coach jewelry

http://www.coachluxury.com/coach-knapsack-bags-c-88.html Coach Knapsack Bags

http://www.coachluxury.com/coach-patch-work-bags-c-89.html Coach Patch Work Bags

http://www.coachluxury.com/coach-satchel-bags-c-84.html coach satchel bags for women

http://www.coachluxury.com/coach-shoulder-bags-c-87.html coach shoulder bags outlet

http://www.coachluxury.com/coach-small-bags-c-86.html coach satchel bags for women

http://www.coachluxury.com/coach-totes-bags-c-85.html coach totes for sale

http://www.coachluxury.com/coach-wristlet-bags-c-90.html title="coach wristlet bags

http://www.coachluxury.com/coach-kristin-leather-large-wristlet-pink-45104-p-1869.html Coach Kristin Leather Large Wristlet - Pink 45104 coach handbags

#87 / / Jenny H:

ja Barbapapa Solspray är vattenresistent! och JA bränner mig på nästippen varje sommar (förstår itne varför den alltid glöms bort).

#88 / / L:

O ja, OM jag har bränt mig. Jag hade vattenblåsor över hela ryggen vi flera tillfällen som liten. Värst var det den gången min mamma flätat mitt hår i fyra flätor. Tjockt långt rött hår har rätt hög solskyddsfaktor visade det sig...



/L

#89 / / hani:

Är vattenresistent!



Nej. har ej bränt mig.

#90 / / Malin - mamma till Sam och Tim:

Den är extra vattenresistent!



OM jag bränt mig i solen, iiih. Nu är jag extra försiktig!

#91 / / Soffy:

Svaren är...

JA

JA

#92 / / P:

Bränt sig i solen har hänt mer än en gång. Det kan ju göra SÅÅÅ himla ont. Till barnen skulle det inte kännas helt fel med en extra vattenresistent solspray, så mitt svar är ja, den är vattenresistent. =)

#93 / / Jennie:

Ja, visst har man bränt sig nångång men inte riktigt så illa så jag kommer ihåg en viss gång...



Barbapapa solspray är extra vattenresistent!

#94 / / Eva:

O JA varje år med alla mina fräknar så ser huden illröd ut trots alla solprodukter jag provat mer eller mindre....

#95 / / Annica:

Ja jag har bränt mig. Aj!



Och ja. Vattenresistent.

#96 / / Sandra:

det finns nog ingen som inte har bränt sig i solen så mitt s var blir naturligtvis ja :)



Sprayet är vattenresistent

#97 / / Jeanette:

Svar: Ja jag har bränt mig.



Sprayet är vattenresistent.

#98 / / Fia:

Ja, alldeles för många gånger. Jobbar egentligen inomhus på sommaren men ibland måste jag ut och då har man inte smörjt sig och pigmentfattig som man är kommer man in med röda axlar och sönderbränd näsa.

Sprayet är vattenresistent (och supergullig!)

#99 / / evamar:

Svaret på båda frågorna är JA!

#100 / / tilda:

Ja & ja ! :D

#101 / / Sofie L:

1. Ja, jag har bränt mig :(



2. Ja, sprayet är vattenresistent



#102 / / lenamar:

1. Jag bränner mig väldigt lätt så svaret är JA.



2. Ja den är vattenresistent.

#103 / / Mia:

Japp, på båda frågorna;)

#104 / / anette eriksson:

1 Ja jag har bränt mig

2 Ja

#105 / / Sussie Dahlén:

Utom tävlan: cool bild, cool kille ;) Alltid pepparkaka, aldrig bränd ;)

#106 / / Elisabet Andersson:

SVAR JAAA! Brukar bränna mig. Väldigt lätt hänt för min del...

Barbapapa solspray är t o m extra vattenresistent.

#107 / / Marianne:

Svaren är:

JA

JA

#108 / / Lars-eric:

Svar: JA och JA

#109 / / Egon:

SVAR: ja (fråga 1)och åter ja (fråga 2).

#110 / / Jonna:

Ja, har bränt mig många gånger då jag inte har haft tillräckligt med solkräm på mig. Har väldigt känslig hud och den har bara blivit mer känslig sen jag bränt mig.

Ja, den är vattenresistent

#111 / / Zandra:

Ja det har jag!

Ja det är den!

#112 / / Gabriella:

Alltid är jag är utomlands så brukar jag alltid bränna mig lite på axlarna och ibland i ansiktet första dagen.



ja det är den

#113 / / Tijana:

Japp jag har bränt mig, när jag var i kroatien och låg och solade vid strandkanten på en madrass. Kylde ner mig genom att ha fötterna i vattnet och så kom det en och annan våg som svalde ner så jag kände inte jag höll på att bränna mig tills en tant gick förbi och varnade mig. önskade bara hon hade kommit förbi lite tidigare haha.

Japp den är vattenresistent

#114 / / Karin:

När jag var på kreta som fjortonåring satt jag en hel dag och läste, vad jag inte märkte var att min bh hade halkat snett så jag brände mig så illa på ena bröstet att jag fick ett riktigt brännsår. Inte bra!!

Barbapapa solspray är naturligtvis vattenresistent!

#115 / / Ruma:

1. Jag brände mig riktigt illa när jag var femton år, försöker undvika det nu eftersom det inte var någon härlig upplevelse! :(

2. Ja, Barbapapa solspray är vattenresistent!

#116 / / felicia:

den är vattenresistent och jag har faktiskt bränt mig på näsan en gång!!:)

#117 / / Sanna:

Jag har bränt mig en gång, något jag hoppas aldrig kommer behöva vara med om igen för det gjorde verkligen ont.



Barbapapa Solspray är vattenresistent.



Kram Sanna

#118 / / Maria:

Oh ja, jag har bränt mig! Många gånger.

Den värsta var när jag brände sönder ryggen i Thailand, smörjde in mig med aloe vera & poff- så satt min tshirt fast i min hud! Smärta i allra högsta grad, i tell you.



Barbapapa solspray är vattenresistent.



Tack för en bra blogg!

#119 / / Nanna:

Ja, jag har bränt mig...



Barbapapa Solspray är vattenresistent!



#120 / / TILDA CORNELIA:

Jag har bränt mig många,många,många gånger!



ja, Barbapapa Solspray är vattenresistent.

#121 / / FridaForm:

Ja har bränt mig. Ja, den är vattenresistent.

#122 / / Nikita:

ja har bränt mig några gånger, en gång då vi var i turkiet brände ja mej så illa att ja fick sprickor på axlarna, inte skönt!



svaret är ja den är vattenresistent.

#123 / / Linnéa:

- Ja

- Ja den är vattenresistent

#124 / / SABBIES - vardag, shopping, tips:

Ja på båda frågorna.

#125 / / erica:

Jag bränner mig alltid när jag är ute, blir alltid röd men det blir brunt efter några dagar, så ja.



Ja det är den!

#126 / / Hannah:

1. ja, jag brända mig ganska mycket i Thailand.

2. Ja den är mycket vattenresistent!

#127 / / Ingrid - med bebis i magen:

Jag är gärna med!



1. Oh ja, jag har bränt mej! :(



2. Javisst är den det. Den är till och med extra vattenresistent :)



Kram, Ingrid

#128 / / Micke:

Ja den är vattenresistent.



Självklart har jag bränt mig, varje jäkla år! Men i sommar ska det bli ändring på det... xD

#129 / / chanette med söner:

svar: ja extra bra med solsprayen...



jo tack.. i frankrike så jag fick ligga hela kvällen med cream fraich på ryggen... svalkande men ack vad det luktade illa ha ha

#130 / / Mary:

1. Har aldrig bränt mig

2. Ja den är vattenresistent

#131 / / Rebecka:

1. Ja!! :(

2. Ja det är den, perfekt!

#132 / / F I A S:

1. Jag brände mig faktiskt på axlarna så sent som igår.

2.Jajamänsan, den är vattenresistent :D

#133 / / Susanne:

1. Japp, tyvärr :-(

2. Japp, som tur är :-)

#134 / / Helena:

ja den tål vatten!



brände mig på ryggen en gång för tre år sedan riktigt rejält. hade brottarlinne på mig och konturerna syns fortfarande.

#135 / / Sawee:

Svar: ja de har jag



2. ja de är vattenresistenta

#136 / / lollo:

1. Ja, jag har bränt mig rejält i spanien.

2. Ja, det är den!

#137 / / Malin Penelope:

Barbapapa solspray är extra vattenresistent!



Min värsta solmiss var när jag var i Thailand för 3 år sen. Vi landade på förmiddagen lokal tid och var rät jetlaggade! Istället för att lägga sig och sova några timmar på hotellrummet så la jag mig ute på stranden istället. och somnade.. Haha, brände mig en del, så kunde inte sol sen de närmsta dagarna tills det lagt sig.

#138 / / natalia jaber:

1. Ja, flera gånger!! :/

2. Barbapapa Solspray är vattenresistent = Ja!



kram! :)

#139 / / cassandra:

1: Ja jag har bränt mig flera gånger, speciellt på axlarna och i huvudet.

2: Barbapapa Solspray är vattenresistent såklart!

#140 / / tessan:

ja den är vattenresistent.



ja jag har bränt mej några gånger i solen =/

#141 / / Sara:

Jag bränner mig nästan alltid någon gång varje år, men man lär sig av sina misstag och jag är nu alltid noga med att smörja in mig för jag har insett hur viktigt det är!



Barbapappa solspray är förövrigt mycket/extra vattenresistent, vilket är sjukt viktigt så det tycker jag är kanon! Skyddar de små barnen från att bränna sig. :)



Kanontävling med jättebra och användbara priser, tummen upp! :)

#142 / / jenn:

Klart att jag vill vara med! Svaret 'e JAAAAA!!!! På båda frågorna!!!

#143 / / jenn:

Svaret 'e JAAAAA, på båda frågorna!!!

#144 / / Frida:

Ja jag brände mig senast i går.. Fruktansvärt ont.. O ja den är tom extra vatten recistent.

#145 / / Anonym:

jag brukar sällan bränna mig i solen men just iår så har jag brännt mig extremt!

JA barbapappa är mycket vattenresistent!

#146 / / viccky:

jaa.. det var väldigt nyligen desutom! Vi hade en fridrottsdag i skolan där vi var ute och fridrottade hela dagen! :D Det var jätte kul (fast dagen efter fick jag träningsverk, haha ) men det var super varmt den dagen och ingen hade solskydd på sig.. vi var ute i flera timmar så jag blev solbränd mest på axlarna och lite på näsan, hihi.. men annars är jag noga med att smörja in mig!



Svar: Ja! Apoliva Barbapapa Solspray är mycket vattenresistent!

#147 / / Kristin:

Jag brände mig i förrgår på mina axlar så de är helt röda så därför har jag stannat inne hela den soliga helgen för att undvika att bränna mig igen. Allt sedan när jag varit liten har jag haft jättelätt för att bränna mig, så några gånger varje år jag jag blivit allt från rosa till röd. Det värsta är när det gör så ont så att det känns som tusen nålar.



Ja den är vattenresistent!

#148 / / Johanna:

Jag har bränt mig på fötterna en gång när jag var i grekland :(



Ja den är vattenresistent!

#149 / / isabell:

Japp det har jag, många gånger utomlands. :(



Ja, den är extra vattenresistent :)

#150 / / Anneli:

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 4 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/june/sondag-dagens-blogg.html#comment

#151 / / Sandra:

Ja, jag har bränt mig, händer nästan varje sommar då jag är väldigt känslig och har ofta med mig solskyddet men tänker inte på att smörja in mig även när jag inte är på stranden =)

#152 / / Stephanie:

Oftast blir det vid en sjö här runt i skogarna, då vi fiskar, åker fyrhjuling, båt och bara njuter!



Sos barnbyar!



#153 / / Jessica - En flicka som är stark:

1. Ohja, ibland missar man trots att man tycker att man är så noga :P



2. jajemensan :D

#154 / / Marigona:

Yes, jag har bränt mig fleeera gånger, bränner mig nästan alltid i början av sommarn då man försöker skynda på brännan för o se snygg ut i bikini haha..



För o svara på din andra fråga så; JA, Barbapapa Solspray ÄR vattenresistent! =)

#155 / / Chleo:

Hej! Jag vill vara med :)



Jag har bränt mig flera gånger men den värsta var när jag brände mig på hela ryggen (då jag inte hade någon solkräm alls där) på Kanarieöarna för ett par år sedan och det kliade hela natten...



Apoliva Barbapapa Solspray från Apoteket är vattenresistent.

#156 / / alexsandra:

Jag brände mig senast igår när jag låg ute i den kokhettade solen som var så otroligt varm. Låg utanför vårt hus och tänkte att skippa solskyddet för att jag trode att jag skulle bli brunare. Efter någon timma gick in och märkte av att jag hade bränt mig rejält och från den gången tänkte jag "aldrig ska jag sola utan solskydd"!

#157 / / alexsandra:

glömde av den 2 frågan.

svaret: Apoliva Barbapapa solsprayen är mycket vattenresistent.

#158 / / Anonym:

Ja, mycket vattenresistent!



Ja, visst har jag bränt mig. På en festival en gång så skrev vi in en radiokanals riktnummer på armen, för att minnas den. Vi hade en tjock svart penna. Några dagar senare (när färgen försvunnit) så hade armen en solbränna, men några ljusa nummer (radiokanalen) mitt i solbrännan!



#159 / / FotnotsMaja:

Glömde skriva in mina uppgifter i förra (#158)!



Svar: Ja, mycket vattenresistent!



Ja, visst har jag bränt mig. På en festival en gång så skrev vi in en radiokanals riktnummer på armen, för att minnas den. Vi hade en tjock svart penna. Några dagar senare (när färgen försvunnit) så hade armen en solbränna, men några ljusa nummer (radiokanalen) mitt i solbrännan!

#160 / / Anonym:

Om jag har! Tusentals gånger, oftast på axlarna eller näsan där det sen flagnar och blir fula vita fläckar!



Och på barbapappa-frågan! Ja, självklart!

#161 / / A.Bakken:

Barbapappa solspray är vattenresistent.



Jag har definitivt blivit bränd men lever numera efter följande lilla vers:



Solskydd är verkligen min melodi

Då slipper jag sveda och solallergi

Mitt allra bästa trick

Är att skydda näsan med ACO Sun Stick

#162 / / Linda:

Japp, den är vattenresistent!



Oh ja, jag har lätt för att bränna axlarna, och har nyligen bränt mig på magen med, ouch

#163 / / Nina:

hejhej! är med och tävlar!



Min största miss!vi var i grekland och det var sista dagen. vi tre tjejer tänkte då att vi kör utan solfaktor och solar våra vita rumpor (i string). Låg där på förmiddagen och sola å sola. inget hände ju. vart så besviken. dem andra vart ju bruna liksom.



några timmar senare efter vi hade vilat lite å skulle ut på stan så kände jag att jag bränt mig. va helt knallröd på hela baksidan. hade såklart vita byxor på mig så solbrännan lyste igenom??? kunde sen inte sitta ner.. på det så smällde min kompis sen till mig på rumpan på kvällen å herregud va ont det gjorde. Dagen efter va nog den smärtsammaste flygningen någonsin! AJ! Tog ett tag innan det gick över kan ja ju säga. Å oj va retad ja vart av tjejerna =)



Det misstaget gör ja ju inte om igen! :P



svar på din fråga: den är definitivt vattenresistent



håller tummarna!

kram Nina

#164 / / Anna:

Jepp, (klart...hehe) jag har bränt mig!

Och ja, den är vattenresistent!!

#165 / / Ojet:

Ja, den är vattenresistent.



Jag har tillägnat ett helt inlägg om att bränna sig, med en bild som vittnar om idiotin att inte använda solskyddsfaktor. Se här:

http://idagkonstaterarviatt.blogg.se/2011/june/26-grader-sol-kan-svida.html

#166 / / Mikaela:

1. Jag bränner mig sällan. Men överarmarna, knäna och halsen är lite mer lättbrända så jag ser alltid till att smörja extra där.



2. Ja, den är vattenresistent.

#167 / / hilda:

1. Mitt värsta solminne var från idag, därför jag är med och tävlar! Försökte att bli lite brun då jag kände att jag låg efter och smörjde in mig i olja! Hela dagen solade jag mage och nu är halva jag röd och andra halva vit! Inte så snyggt kanske så nu måste jag gå och sola solarium för att inte se förjävlig ut och bränna mig ännu mer! I efterhand ångrar jag att jag inte smörjde in mig och solade lite på varje sida istället!



2. Nej du blir inte brunare, men rödare! :)

#168 / / Jenny E:

Svar: Barbapappa-sprayen är extra vattenresistent.



JA- jag har bränt mig alldeles för många gånger, oftast trots solkräm. Mamma hade (och dog av) hudcander så jag är nogra men misslyckas ändå ibland...

#169 / / Rebecka:

1) Ja

2) Ja

#170 / / annsoh:

Hejsan! hur var helgen min helg var awesome! Hoppas allt är bra kram :D

#171 / / Anonym:

ja, ja

#172 / / a:

a

#173 / / ullrika:

Nämen! Tjohoo!! TACK! :)

#174 / / Mulberry Alexa Bag Sale:

BZ-The Mulberry Bags Sale keep your like feeling in 2011 . If you have the fashion mulberry bag sales , you will can't help falling in love with http://www.mulberry-bag-uk.org/ ,confidence that mulberry bags bring to you . As for a world famous brand , Mulberry Bags is keep moving in the fashion world , continues to launch more and more fashion Mulberry Alexa Bag to meet more people's fashion feel. http://www.mulberry-bag-sales.com/ uk. Many people look for a certain option with mulberry handbags , which are colors, owning a black Mulberry Alexa Bags increase the sense of versatility, I think you will like the mulberry clutch .,